شیر یکطرفه ویفری دبل پلیت

شیر یکطرفه ویفری دبل پلیت,WCB,فولادی,STAINLESS STEEL,316,304

شیر یکطرفه ویفری دبل پلیت

شیر یکطرفه ویفری دبل پلیت

شیر یک طرفه به دلیل عدم اپراتور برای کنترل سیال نوعی از شیرهای کنترلی صنعتی گفته می شود که تنها سیال را از یک طرف شیر عبور می کند و برگشت سیال در مخالف این مسیر امکان پذیر نیست و هنگام نصب شیر باید به فلش رو شیر توجه نمود بدلیل اینکه سیال تنها در جهتی که مشخص شده عبور می کند و معمولا همراه با شیر های کشویی از شیر یکطرفه استفاده می کنند

در این قسمت از مقاله چک ولو چیست انواع شیر یکطرفه را برای شما شرح می دهیم. اساس کار این قطعه قطع جریان سیال در صورت ایجاد پدیدۀ برگشت در خط لوله است. بر اساس همین اصل طراحی های متفاوتی امروزه در صنعت برای شیر های یک طرفه صورت می گیرد. با توجه به تنوع موجود، معمولاً این قطعات به صورت زیر طبقه بندی می شوند :

ساده ترین طراحی در این قطعه، مربوط به نوع لولایی است. در این سیستم، از یک یا دو دیسک در داخل شیر استفاده می شود. این دیسک ها در مرکز شیر لولا شده و تنها در یک جهت تغییر جهت می دهند. در نتیجه زمانی که سیال به حرکت در می آید، لولای دیسک حرکت کرده و اجازۀ عبور سیال را می دهد، ولی به محض اینکه فشار سیال در پشت لولا بیشتر شود، لولا بسته شده و دیسک میانی اجازۀ عبور سیال را می گیرد.

مدل دیگری که برای طراحی چک ولو استفاده می شود، بهره بردن از یک پیستون است. این شیرها از نظر عملکرد شبیه به شیر فلکه ها عمل می کنند. در داخل ساختمان شیر از یک پیستون استفاده می شود. به طوری که با برقراری جریان سیال، پیستون به سمت بالا حرکت کرده، جریان سیال برقرار می شود. حال اگر از شدن جریان سیال کاسته شود، پیستون به جای خود بازگشته و اجازۀ برگشت سیال را در داخل خط لوله می گیرد.

یک تقسیم‌بندی به این نحو است که نوع دیسک، نوع شیر را مشخص می‌کند. پرکاربردترین شیرهای یک‌طرفه

شیر یک‌طرفه لولایی (Swing type)

شیر یک‌طرفه فشاری (Lift Type)

مدل پیستونی

مدل توپی

شیرهای نوع دوصفحه‌ای (Dual Plate Type)

مکانیزم دو مدل از این شیرها در شکل زیر نمایش داده شده است


WAFERT DUALPLATE SWING CHECK VALVE


دیدگاه خود را بیان کنید

Code Image