شیر آلات صنعتی‌ -شیر چدنی

مقالات,مقالات آب و فاضلاب,مقاله شیر الات,مقاله صنعت,مطالب تخصصی آب,مطلب آب,تاسیسات,آبرسانی

مقالات

مقالات

شیر پروانه ای ویفری(Butterfly Valves)

شیرهای پروانه ای فلنچ دار و ویفری از شیر پروانه ای می توان برای کنترل و یا قطع و وصل جریان استفاده نمود.Butterfly Valves دارای ساختمانی ساده برای جریان های زیاد است.شیرهای پروانه ای، محبوبیت زیادی در سیستم های آبرسانی به سبب سبکی وزن، اندازه کوچک و فشرده، راندمان بالا و قیمت ارزان دارند. تولید و استفاده از شیرهای پروانه ای به سبب ساختار ساده و متراکم دارای توجیه اقتصادی مناسبی است.ظرفیت شیر پروانه ای را تا حد یک شیر کشویی با یک طرح خوب برای دیسک آنها در حالت کاملا باز،می توان افزایش داد.در سازه این شیرها از جنس های مختلفی استفاده می کنند.

۱۰:۴۴
۱۷ / ۸ / ۱۳۹۵

تقسیم بندی شیرهای صنعتی ( ولو )

تقسیم بندی شیرهای صنعتی (ولو): • شیرهای دستی که با نیروی انسانی کار می‌کنند (Manual Valves) • شیرهای خودکار که با نیروی هوا، مایعات و گازهای کنترل شونده کار می‌کنند (Control Valves) • شیرهای خودکار که با نیروی برق کار می‌کنند (Electric Motor Operated Valves) و همچنين (Solenoid Valves)

۰۹:۴۸
۲۴ / ۴ / ۱۳۹۶

شیر سوزنی(Needle valve)

در ساختار شبيه به Globe Valve ها هستند با اين تفاوت كه بجاي صفحه ديسك داراي يك قسمت به شکل مخروطي بلند شبيه به يك سوزن در انتهاي ميله اصلي شير قرار دارد.در آن از یک قطعه سوزنی شکل که به وسیله رزوه‌های طراحی شده بر روی آن حرکت می‌کند، جریان سیال را کنترل می‌کند.این دسته از شیرها در مسیرهایی عمدتا نصب می گردند که قرار است در این مسیر کار کنترل دبی جریان انجام پذیرد.

۱۰:۳۵
۲۲ / ۹ / ۱۳۹۵

فلنج (Flange)

فلنج یک اتصال مکانیکی بین دوقطعه می باشد که این دوقطعه را نمی توان و یا نباید به یکدیگر جوش داد و باید از طریق پیچ و مهره به هم متصل نمود. دامنه کاربرد فلنج ها در لوله کشی (piping) به عنوان یکی از اجزای اتصالات که معمولا تسهیل کننده تغیر مسیر و یا تغیر قطر لوله می باشند.لازم به ذکر است که فلنج ها در دامنه فشاری وسیعی (فشارهای کم تا فشارهای بالا) قابل استفاده می باشند.فلنج ها یكی از اتصال دهانه های لوله ها، شیرآلات و دستگاه ها به یكدیگر می باشد فلنج ها بصورت قطعه دیسكی شكل بوده كه همیشه بصورت جفت به كمك پیچ و مهره دو قطعه را به یكدیگر متصل می سازد و به آسانی باز شده و برای فشارهای كم و بالا مناسب می باشد.آب بندی بین دو فلنج توسط واشر(Gasket) كه در بین آنها قرار داده می شود انجام می گیرد. جنس فلنج ها از فولاد و آلیاژهای آن و یا از چدن و سایر مواد ساخته می شود.

۱۴:۲۲
۲۱ / ۶ / ۱۳۹۴

كلاس فلنج ها

كلاس فشاری فلنج يكي از مـواردیست كه در فلـنجها اهميـت زيادی دارد.كلاس فشاري فلنج¬به اندازه¬لوله، فشار و دماي سيال درون خط ، خود سيال و مواردی از اين دست بستگي دارد.

۱۱:۲۲
۲۱ / ۹ / ۱۳۹۵

شیر یکطرفه (Check valve)

این شیرها در تجهیزات مختلف صنعتی مانند پمپ ها، جک های هیدرولیک، تجهیزات نیروگاهی و صنایع شیمیایی کاربرد دارد.گونه ای از شیرهای صنعتی است که در آن سیال(گاز یا مایع) تنها می تواند در یک جهت حرکت کند و در صورت برگشت سیال، مسیر حرکت مسدود می شود. شيرهاي يك طرفه را ميتوان جزو شيرهاي خودكار طبقه بندي نمود، چون اپراتور هيچ كنترلي روي آن ندارد. شيرهاي يكطرفه با جريان سيال (فشار سرعتي) بطور خودكار باز شده و قطع جريان و با استفاده از نيروي جاذبه يا نيروي ناشي از برگشت جريان سيال بسته مي شوند و مانع از برگشت جريان از بالا دست جريان به پايين دست جريان مي گردد سیال فقط از یک طرف آن می‌تواند وارد شود و زمانی که در یک مسیر قرار دارد جریان سیال از طریق مخالف آن غیر ممکن است.ولی در شیر یک طرفه فقط سیال از یک طرف شیر می‌تواند وارد شود که به همین علت اگر در محلی قرار دارد و می‌خواهیم جریان را درمسیرمخالف عادی خود عبور دهیم بایستی این شیر را برعکس نماییم و یا این که داخل آن را درآوریم که در این صورت حالت شیر یک طرفه را از دست خواهد داد. شیرهای یک طرفه در دو طرح اساسی به نام شیریک طرفه لولایی و شیر یک طرفه فشاری ساخته می‌شوند.

۰۰:۰۰
۲۳ / ۹ / ۱۳۹۳

شیر کشویی (گیت ولو)

گیت ولو یا شیر کشویی دارای دیسکی با حرکت خطی است که برای شروع یا قطع جریان سیال استفاده می‌شود. این ولو قابل تنظیم نبوده و قابلیت تنظیم دریچه‌ای جریان را نیز ندارد. نام gate (دروازه) از قرارگرفتن دیسک در جریان سیال مشتق گردیده است. به gate valve گاهی اوقات slide valve نیز گفته می‌شود. این ولوها جهت رساندن افت فشار به پائین‌ترین سطح مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ولوها دارای حرکت خطی می‌باشند.

۰۰:۰۰
۱۶ / ۸ / ۱۳۹۳

انواع شیرآلات صنعتی در سايزها، فشار و آلياژهاي مختلف

انواع شیرآلات صنعتی در سايزها، فشارها و آلياژهاي مختلف شامل

۰۰:۰۰
۱۶ / ۸ / ۱۳۹۳

لوله کشی آب شوفاژ .تعمیرموتورخانه

لوله کشی آب شوفاژ .تعمیرموتورخانه چیلر نصب تعمیرنگهداری موتورخانه لوله کشی آب گاز شوفاژ شیرالات سرویسهای بهداشتی رادیاتور انواع لوله کشی فاضلاب

۱۲:۴۱
۲۶ / ۱ / ۱۳۹۶

تعاریف لوله کشی آب و فاضلاب

به کمک اتصالات لوله ها در طول های مختلف به هم وصل می شوند تا طول مورد نظر به دست آید ودر عین حال اتصالات پیوستگی و تغییر جهت مسیر لوله کشی را تامین کنند.پیوستگی و امتداد خط لوله با استفاده از بوشن ها مغزی ها و تبدیل ها میسر میشود. برای تغییر مسیر خط لول هااز سه راه چهار راه و زانو استفاده می کنند. کلاهک (کپ)برای بستن دهانه لوله در پوش برای کور کردن دهانه اتصالات و تبدیل ها برای تبدیل قطر دهانه لوله و اتصالات به کار میروند.

۲۲:۳۱
۱۹ / ۷ / ۱۳۹۴
تعداد رکورد : 508