شیر آلات صنعتی‌ -شیر چدنی

مقالات,مقالات آب و فاضلاب,مقاله شیر الات,مقاله صنعت,مطالب تخصصی آب,مطلب آب,تاسیسات,آبرسانی

مقالات

مقالات

وظیفه شیرآلات صنعتی در خط جریان

شیرآلات صنعتی در خط جریان از حیث نحوه باز و بست به دو دسته تقسیم میشوند : 1.شیرهای Manual وظایف زیر را انجام می دهند: قطع و وصل جریان - on/off کنترل جریان - Throttling or Controlling Flow یکسو کردن جریان - back flow preventing انحراف مسیر جریان - Diverting Flow 2.شیرهای Automatic وظایف زیر را انجام می دهند: یکسو کردن جریان - back flow preventing کنترل فشار - Controlling Pressure تخلیه فشار - Relieving Pressure

۰۰:۰۰
۱۸ / ۱۰ / ۱۳۹۳

شیر در خط لوله

قطع و وصل جریان تنظیم جریان انحراف جریان یکسو کردن جریان شیرها یکی از اجزای اصلی خطوط انتقال و نیز تاسیسات هستند که وظایف مختلفی را بر عهده دارند . برخی از آنها بصورت خودکار و با توجه به شرایط بوجود آمده در سرویس جریان خط را باز ، بسته و یا کم و زیاد می کنند ، برخی با صلاحدید اپراتور و بصورت دستی باز و بسته میگردند و انواع دیگر آن از عبور جریانهای برگشتی و نیز جریانهای آشفته جلوگیری می کنند.

۰۰:۰۰
۱۸ / ۱۰ / ۱۳۹۳

گیت ولو فولادی فلنج دار

شیر کشوئی یا ( gate valve) گیت ولو از ساده ترین وقدیمی ترین مکانیزم برای کنترل جریان سیال استفاده میکند.این ولوها دارای دیسکی با حرکت خطی است که برای شروع یا قطع جریان سیال استفاده می‌شود. این ولو قابل تنظیم نبوده و قابلیت تنظیم دریچه‌ای جریان را نیز ندارد. نام( gate) دروازه از قرارگرفتن دیسک در جریان سیال مشتق گردیده است. به gate valve گاهی اوقات slide valve نیز گفته می‌شود. این ولوها جهت رساندن افت فشار به پائین‌ترین سطح مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۲۰:۵۸
۲۴ / ۸ / ۱۳۹۴

نقش آب در زندگی

بی‌گمان آب، مهم‌ترین نقش را در آبادانی زمین ایفا می‌كند؛ زیرا در عمران و آبادانی زمین همین بس كه اگر هر جا آب یافت شد، زندگی و حیات معنا می‌یابد. از این رو آبادی و اجتماعات بشری را به آب مرتبط دانسته اند و با نگاهی به جوامع بشری بلكه جانوری و گیاهی می‌توان دریافت هر جایی كه آب یافت شد، زندگی و حیات معنا یافت و اجتماعات انسانی، جانوری و گیاهی شكل گرفت.خداوند نیز در آیات بسیاری از جمله آیات 22 و 164 سوره بقره و 99 سوره انعام و 57 سوره اعراف از نقش آب در آبادانی زمین سخن به میان آورده و در آیه 6 سوره انعام به صراحت اعلام می‌كند كه آب به ویژه آب‌های باران كه گوارا و شیرین است با ایجاد رودها و نهرها و بركه‌ها، عامل اساسی در شكل گیری شهرها و تمدن‌های بشری بوده است.به سخن دیگر، آب افزون بر این كه موجبات زیبایی طبیعت با افزایش گیاهان و رونق كشاورزی می‌شود، موجب افزایش دام و در نتیجه ثروت و قدرت جوامع بشری نیز می‌شود. (یونس، آیه24؛ انعام، آیه99؛ حج، آیه5 و آیات دیگر)

۰۰:۰۰
۴ / ۱۰ / ۱۳۹۳

باترفلای ولو

باترفلای ولو بر روي خطوط انتقال گاز و مايع در فشار هاي كم و جريان هاي Slurry مورد استفاده قرار مي گيرد.

۱۰:۰۵
۲۴ / ۴ / ۱۳۹۶

باتر فلای ولو چدنی

شیر پروانه ای شیری مناسب برای کنترل مسیر سیال می باشد یعنی می توان شیر رامثلا نیمه یا به مقدار دلخواه دیگری باز کرد. دیسک در این ولو حول محور خود که یک سر آن به استم و سر دیگر آن در نشیمنگاه است، می چرخد.

۱۲:۳۲
۱ / ۸ / ۱۳۹۵

شیر گلوب ولو

شیر کروی یا گلاب ولو در ساده ترین حالت از یک قسمت متحرک دیسک مانند که با قرار گرفتن در حفره ای به نام سیت باعث کنترل فلو میگردد تشکیل شده است.

۲۳:۴۳
۶ / ۱۱ / ۱۳۹۴

ضربه قوچ«چکش آبی»,Water Hammering

بطور خلاصه ضربه قوچ که دربعضی ازمتون فارسی از آن به عنوان «چکش آبی » یا " آب کوبه " نیز یاد شده است که از ترجمه واژه «Water Hammering» آمده است. این پدیده در خطوط لوله جریان تحت فشار اتفاق می افتد و بوضوح بر قوانین فشار، تغییرات دبی یا تغییرات سرعت جریان وشرایط زمانی و مکانی حرکت سیال استوار است.

۱۳:۱۶
۱۰ / ۸ / ۱۳۹۵

کاربرد Gate Valve (گِیت ولو) زبانه لاستیکی

گیت ولو (Gate Valve) یکی از انواع شیرآلات صنعتی بسیار پرکاربرد در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی است که معمولا" دارای دیسکی با حرکت خطی است که برای شروع یا قطع جریان در سیال استفاده می‌شود. علت نامگذاری دروازه Gate از قرارگرفتن دیسک در جریان سیال مشتق گرفته شده است. به Gate Valve گاهی اوقات Slide Valve نیز گفته می‌شود. این ولوها دارای حرکت خطی می‌باشند. گیت ولو، جهت رساندن افت فشار به پائین‌ترین سطح ، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۰۹:۵۸
۱۹ / ۱ / ۱۳۹۵

مهره ماسوره

قطعه ای است که جهت اتصال دو قسمت از سیستم لوله کشی یا پایپینگ استفاده می گردد که از دو قسمت نری و ماده گی تشکیل گردیده است

۰۰:۰۰
۲۸ / ۹ / ۱۳۹۳
تعداد رکورد : 508