شیر آلات صنعتی‌ -شیر چدنی

مقالات,مقالات آب و فاضلاب,مقاله شیر الات,مقاله صنعت,مطالب تخصصی آب,مطلب آب,تاسیسات,آبرسانی

مقالات

مقالات

مقاله آبیاری میکرو (Micro Irrogation)

حدود 240-270 میلیون هکتار اراضی تحت آبیاری در سطح دنیا وجود دارد که معادل 16% کل اراضی قابل کشت می باشد (postal 1992) حدود 40% غذای مردم جهان از این اراضی تحت آبیاری بدست می آید. این رقم در مقایسه با 48 میلیون هکتار اراضی کشت آبی در سالهای 1900 حدود 5 برابر افزایش نشان می دهد.

۲۲:۳۷
۳ / ۱۰ / ۱۳۹۴

شیر توپی (Ball valve)

شیرهای توپی،عضو مسدود کننده آن ها به شکل کره می باشد و مقر نشیمنگاهی این نوع شیر ها به شکل مخروطی می باشد.به همین دلیل تنش ایجاد شده در محیط سطح نشیمنگاه آن ها به شکل یکنواخت می باشد.شیر توپی از دریچه ای به شکل نیم کره تشکیل شده است که با گردش نیم گرد یا ربع گرد خود باعث باز یا بسته شدن مسیر سیال می گردد.این شیر از یک قطعه توپی شکل برای متوقف و راه اندازی دبی سیال در پایین دست شیر استفاده می گردد.اگر دسته شیر که به توپی وصل است موازی خط باشد به عبارت دیگر اگر سوراخ وسط توپی در مسیر ورود و خروج جریان سیال قرار داشته باشد شیر باز است و همچنین اگر سوراخ وسط توپی عمود بر جریان سیال قرار داشته باشد شیر در حالت بسته قرار دارد.وقتی شیر در حالت نیمه باز قرار دارد جریان آشفته ای در شیر بوجود می آید که این عامل باعث محدودیت کاربرد شیر توپی می شود.

۰۹:۲۶
۵ / ۲ / ۱۳۹۵

استاندارد های مربوط به لوله کشی (پایپینگ)

استاندارد های مربوط به لوله کشی (پایپینگ)

۱۰:۱۳
۸ / ۱۱ / ۱۳۹۴

Gaskets گسکت

ها يا واشرها جهت آب بندي مورد استفاده قرار مي گيرند. واشرهائي که جهت آب بندي فلنج هاي تخت (Flat Face) به Full-Face Type موسومند و گسکت هائي که براي فلنج هايRaised Face استفاده مي شود را Ring Type مي نامند.

۱۹:۲۰
۹ / ۷ / ۱۳۹۴

روش اتصال فلنج به لوله

فلنج ها از نظر نحوه اتصال نيز با همديگر متفاوتند و به دسته هاي زير تقسيم بندي مي شوند: Welding Neck Slip-On Screwed

۱۰:۴۰
۱۵ / ۱۲ / ۱۳۹۵

فلنجها

در برخي موارد جهت اتصال لوله به تجهيز يا لوله به لوله از اتصال فلنجي استفاده مي شود.اين اتصال به جهت آساني نصب و جداشدن ، در مواردي کاربرد دارد که لازم است خط بصورت متناوب جهت بازديد يا تعمير باز و بسته شود . اتصال پمپ ها ، کمپرسورها،مبدلهاي حرارتي ، راکتورها و ... به خطوط لوله توسط فلنج هائي صورت مي گيرد که توسط استاندارد ASME B16.5 و API 6 B يکسان سازي شده است. يکي از مواردي که در فلنج ها اهميت زيادي دارد کلاس فشاري فلنج است. کلاس فشاري به سايز لوله ، فشار و دماي سيال درون خط ، خود سيال و مواردي از اين دست بستگي دارد ولي بطور کلي مي توان کلاس فشاري را توسط به همديگر ربط داد.

۱۲:۲۹
۱ / ۸ / ۱۳۹۵

کپ CAP

جهت مسدود سازي خطوط از CAP استفاده مي شود. اين اتصال نيز همانند ساير اتصالات در سه حالت BUTT WELD,SOCKET WELD,THREADED ساخته مي شود.

۱۹:۴۳
۹ / ۷ / ۱۳۹۴

تعميرات،نصب و نگهداري شيرآلات صنعت آب و فاضلاب

شيرآلاتي كه بر حسب شرايط به طور صحيح انتخاب و نصب شده و به طور منظم تعمير و نگهداري شوند، ساليان طولاني بدون مشكل كار آيي خواهند داشت. بدين منظور راهنمايي سازندگان را در مورد نصب، نگهداري و تعمير هر نوع شير بايد مد نظر قرار داد.

۱۰:۲۳
۱۰ / ۷ / ۱۳۹۵

شیر دیافراگمی Diaphragm Valve

از ولوهاي ديافراگمي مي توان در كنترل نمودن جريان نيز استفاده نمود.نوع weir (داراي برامدگي سد كننده در وسط) براي كنترل جريان گزينه مناسبي بوده ولي عيب آن محدود بودن منطقه عبور سيال مي باشد.

۰۹:۴۱
۲۸ / ۲ / ۱۳۹۵

شیر یکطرفه Non-return valve

شیر یکطرفه که ازآنها به عنوان ولوهایی که مسیربازگشت جریان درآنها مسدود میباشد بمنظورسیستم پایپینگ نصب میشوند تا فقط به جریانی که درمسیرجلورونده وجود دارد،اجازه عبور داده شود.مسیرجریان درحالت برگشت ازداخل ولوهای یکطرفه مسدود می باشد.

۱۹:۵۳
۴ / ۷ / ۱۳۹۴
تعداد رکورد : 508