شیر آلات صنعتی‌ -شیر چدنی

مقالات,مقالات آب و فاضلاب,مقاله شیر الات,مقاله صنعت,مطالب تخصصی آب,مطلب آب,تاسیسات,آبرسانی

مقالات

مقالات

چدن نشکن

چدن نشکن (Ductile Cast Iron) حاوی کربن آزاد کروی شکل است نه رشته‌ای. به این دلیل گاهی به این چدن در امریکا چدن کلوخه‌ای و در انگلیس چدن با گرافیت کروی (SG) می گویند. چدن نشکن به علت داشتن خواص خوب، از زمان کشف آن یعنی 1948 شهرت زیادی پیدا کرده است.

۱۳:۴۷
۱۴ / ۹ / ۱۳۹۵

NPS (در لوله کشی)

NPS (در لوله کشی)

۱۱:۱۵
۴ / ۹ / ۱۳۹۵

شیر سه راهه(three way valve)

شیر سه راهه(three way valve) کاربرد این نوع شیر ها در کنترل کردن درجه حرارت سیال خروجی از شیر سه راهه مخلوط کننده است . این شیر همواره دو راه را به هم مرتبط می کند . این شیر می تواند در یک مسیر اصلی نسب شود و طرف سوم آن به یک انشعاب وصل گردد و توسط آن می توان میزان عبور آب به انشعاب را تنظیم کرد.

۰۹:۱۹
۱ / ۱۰ / ۱۳۹۵

عملکرد شیرهای سه راهه

شیرهای سه راهه به سه نوع مخلوط کننده ، تقسیم کننده و عوض کننده مسیر تقسیم می شود : شیرهای سه راهه مخلوط کننده : به این صورت عمل می کنند که دو جریان را با هم دیگر مخلوط کرده و یک جریان مشترک را به وجود می آورند . به طور مثال برای پایین آوردن حرارت آب داغ ورودی به یک سیستم ، آب داغ را از یک طرف و آب با دمای پایین تر را از طرف دیگر وارد می کنیم با هم مخلوط شده و آب با دمای پایین تری خارج می شود.

۱۵:۱۰
۲ / ۹ / ۱۳۹۵

شیر سه راهه تقسیم کننده

شیر سه راهه تغییر دهنده مسیر : به این صورت عمل می کند که مسیر خروج را از یک خط به خط دیگر عوض و یا جهت جریان را تغییر می دهد سیر سه راهه تغییر دهنده مسیر منابع و ماخذ: گردآوری شده توسط دپارتمان پژوهشی شرکت پاکمن هندبوک انتخاب شیرهای صنعتی ، شرکت اسپیراکس

۱۵:۱۳
۲ / ۹ / ۱۳۹۵

ارتباط DN، NPS، PN و class چيست؟

PN: علامت الفباعددي است كه بعنوان مرجع استفاده مي شود و بدون بعد و مرتبط با ظرفيت فشار/دماي اجزاي سيستم لوله كشي است و خواص مكانيكي مواد اجزا و مشخصات ابعادي اجزا را دربر مي گيرد. NPS يا DN: علامت الفباعددي معرف اندازه است كه در اجزاي مورد استفاده در سيستم لوله كشي (پايپينگ) بطور متداول بعنوان يك مرجع بدون بعد استفاده مي شود كه تناظر غيرمستقيم با اندازه فيزيكي دهانه يا قطر خارجي قسمت انتهايي اجزاء دارد.

۱۰:۴۸
۲۶ / ۸ / ۱۳۹۵

فلنچ

فلنچ فلنچ از اتصال دهنده‌ های لوله‌ها، شیر آلات ، پمپها ودستگاهها به یکدیگر می‌باشد. آب بندی بین دو فلنچ توسط واشر ، لای(Gasket) که در بین آنها قرار داده می‌شود انجام میگیرد. جنس فلنچ ها از پلی اتیلن ، استیل، فولاد وآلیاژهای آن ویا از چدن وسایر مواد ساخته می‌شود.

۱۰:۵۱
۲۹ / ۵ / ۱۳۹۶

سوپاپ اطمینان Safety valve

يك شير ایمنی محصولیست كه توسط يك فنر بسته شده است و با رسيدن فشار پشت شير به يك فشار استاتيكي مشخص عمل كرده و به سرعت باز مي شود (به اين عملPOP كردن شير مي گويند).سوپاپ اطمینان فشار يا PSV يكي از تجهيزات ايمني در صنعت است.كه مانع از قرار گرفتن لوله ها، شيرآلات، مخازن تحت فشار و… در شرايط فشاری بيش از فشار طراحي مي شود. بنابراين انتخاب PSV بسيار مهم بوده و بايد با احتياط كامل صورت پذيرد.

۱۰:۲۲
۲۴ / ۸ / ۱۳۹۵

شیرهای صنعتی valve

تاریخچه اولین شیرهایی که به‌وسیله انسان اختراع شد، همان چیزی است که اکنون به عنوان (دریچه) آب‌بند میشناسیم. دریچه‌ای که با گذاشتن یا برداشتن آن در مسیر آب، جریان را بسته، باز یا نیمه باز می گذاشتند. شیرهای دروازه‌ای امروزی در واقع همان آب بند های قدیمی هستند. جنس و مواد بنا به کاربرد، مصالحی که در ساخت شیر بکار برده می‌شود، مختلف است. در کارهای ساختمانی شیرهای چدنی، برنزی، برنجی و گاهی استیل (SS) استفاده می‌شود. در کارهای صنعتی مانند، نیروگاهها، کارخانه‌های پتروشیمی، پالایشگاهها، کشتی سازی و صنایع دارویی / غذایی، بسته به نوع سیالی که از شیر عبور می‌کند ویا محیطی که شیر در آن قرار دارد، بدنه و دیگر اجزای آنرا از فولاد کربنی، فولاد آلیاژی، فولاد زنگ نزن(Stainless Steel) میسازند. شیرها یا به‌وسیله دست یا عملگر خودکار (Actuator) باز و بست می‌شوند.

۰۹:۲۸
۲۳ / ۱۰ / ۱۳۹۵

شير آلات صنعتي و کاربرد آنها

شير آلات صنعتي و کاربرد آنها شير ها ابزاری هستند که در صنعت با توجه به موقعيت و نحوه عمل آنها مورد استفاده قرار می گيرند. مهمترين استفاده آنها قطع يا ايجاد جريان سيال در درون لوله می باشد .يک شير ايده ال آن است که سيال را با کمترين مقاومت و ايجاد کمترين افت فشار از خود عبور دهد و به بيان ديگر در وقت لازم از عبور سيال به هر صورت از داخل خود جلوگيری کند. گاهی اوقات برای تنظيم جريان سيال نيز مورد استفاده قرار می گيرند که اين عمل با تغيير مسير حرکت و با اندکی مقاومت صورت می پذيرد در برخی مواقع نوع بخصوصی از شير ها که به طور اتوماتيِک باز و بسته می شو.ند و از بروز اتفاقات جلوگيری می کنند در صنعت بکار می روند. شير ها انواع مختلف و موارد استفاده متنوعی دارند که در اين مطلب به معرفی آنها و نحوه کارکرد آنها بپردازیم

۱۲:۰۵
۲۲ / ۸ / ۱۳۹۵
تعداد رکورد : 508