شیر پروانه ای

شیر پروانه ای

شیر پروانه ای

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳  ۰ نظر   ۴۹۲ بازدید

شیر پروانه ای

شیر پروانه ای

شیر پروانه ای چدنی معمولا در دو نوع چدن داکتیل و چدن خاکستری تولید می شود.این نوع شیر در انواع مختلف اعم از چدن ، فولاد ، استنلیس استیل و پلیمری ساخته می شوند و بسته به نوع سیالی که قرار است از آن عبور کند مورد استفاده قرار می گیرد.

دیسک شیر پروانه ای ای که از اهمیت ویژه ای برخوردار است می تواند از جنس کروم ، استیل 316 ، استیل 304 و یا …. باشد که براساس نوع کاربرد ، ساخته می شود . شیر پروانه ای ازبخش های متعددی همچون بدنه ، دیسک ، لاینر و عملگر که ممکن است دستی ، هیدرو لیکی و یا پنوماتیکی باشد تشکیل شده است.بین بدنه و دیسک از یک لاستیکی جهت آب بندی بهتر استفاده می شود. این نوع لاستیکی میتواند EPDM یا NBR و یا … باشد که بسته به نوع سیال کاری بر روی شیر قرار می گیرد.

معمولا برای چرخش دیسکی که در ساخت شیر پروانه ای بکار رفته است از یک اهرم استفاده می شود . با چرخش این اهرم بدلیل ارتباطی که بین اهرم و دیسک استیل وجود دارد ، شیر باز شده و جریان برقرار می گردد. البته در سایزهای بزرگ به جای اهرم از گیربکس استفاده می کنند.در برخی موارد هم از عملگرهای برقی بهره برده می شود.شیر پروانه ای بر روي خطوط انتقال گاز و مايع در فشار هاي كم و جريان هاي Slurry مورد استفاده قرار مي گيرد.

گستره کاربرد شیر پروانه ای:

پالایشگاهها ، مجتمع های پتروشیمی ،کارخانجات مختلف صنعتی ، تاسیسات و …

دیدگاه خود را بیان کنید

Code Image