فلنج Flange

فلنج ها از اتصالات لوله‌ها، شیر آلات ، پمپها ودستگاهها به یکدیگر می‌باشند.آب بندی بین دو فلنج توسط واشرها، لای(Gasket) که در بین آنها قرار داده خواهد شد،انجام میگیرد.جنس فلنج ها از پلی اتیلن،استیل، فولاد وآلیاژهای آن،چدن،ویا سایر مواد ساخته می‌شود.

فلنج ها از اتصالات لوله‌ها، شیر آلات ، پمپها ودستگاهها به یکدیگر می‌باشند.آب بندی بین دو فلنج توسط واشرها، لای(Gasket) که در بین آنها قرار داده خواهد شد،انجام میگیرد.جنس فلنج ها از پلی اتیلن،استیل، فولاد وآلیاژهای آن،چدن،ویا سایر مواد ساخته می‌شود.

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳  ۰ نظر   ۴۳۸ بازدید

فلنج Flange

فلنج:

فلنج ها از اتصال دهنده‌ های لوله‌ها، شیر آلات ، پمپها ودستگاهها به یکدیگر می‌باشند.آب بندی بین دو فلنج توسط واشرها، لای(Gasket) که در بین آنها قرار داده خواهد شد،انجام میگیرد.جنس فلنج ها از پلی اتیلن،استیل، فولاد وآلیاژهای آن،چدن،ویا سایر مواد ساخته می‌شود.

کلاس فلنج:

فلنج ها بسته به نوع جنس متناسب با فشاری که تحمل می‌کنند به کلاسهای مختلف به شرح ذیل تقسیم می‌گردند:

رده بندی فشار طبق استاندارد:

مطابق این استاندارد فلنج های فولادی وآلیاژهای آن به کلاس های ۱۵۰-۳۰۰-۴۰۰-۶۰۰-۹۰۰-۱۵۰۰-۲۵۰۰ تقسیم بندی می‌شوند.این اعداد ماکزیمم فشار بر حسب PSI میباشد که فلنج ها در حداکثر دمای مجاز می‌توانند استقامت داشته باشند ومعمولا فشار کارکرد حدود ۲الی۴ برابر اعداد بالا می‌باشد.

رده بندی فشار مطابق استاندارد

در این استاندارد فشار تحمل فلنج های فولادی وآلیاژهای آن با PN نشان داده شده که این نشان دهنده فشار اسمی بر حسب BAR می‌باشد.بعنوان مثال PN40 یعنی فشار کارکرد فلنج40  BARمی‌باشد.

رده بندی فشار براساس استاندارد API:

این نوع فلنج دارای تحمل فشار بیشتری نسبت به فلنجهای گروهANSI بوده وبه کلاسهای ۵۰۰۰-۳۰۰۰-۲۰۰۰-۱۵۰۰۰-۱۰۰۰۰قابل رده بندی میباشند.

انواع  دسته بندی فلنج مطابق زیر میباشد:

 Blind Flange یا فلنج کور

یک صفحه گرد بسته میباشد که در پایان میسر لوله کشی و مسیرهای دارای فشار به کار می رود. این نوع فلنج و همچنین پیچ های آن عموماً تحمل فشار بیشتری نسبت به دیگر فلنج ها دارد که حد اکثر این فشار در مرکز آن قرار گرفته است.

 Weld Neck Flange یا فلنج گردندار جوشی:

این فلنج با یک گردن مخروطی  که شعاع این گردن در انتها با قطر لوله برابر و به آن جوش داده میشود. وجود این گردن باعث تقویت تحمل فلنج میشود.این نوع فلنج برای تحمل فشارهای بالا و دماهای زیر صفر و همچنین بارهای نوسانی و ارتعاشی مناسب است.

 Slip on Flange یا فلنج روکار:

نصب این فلنج ساده است و مقاومت آن در برابر فشار داخلی3/2 و در برابر بار خستگی 3/1 فلنج گردن دار و هزینه نصب آن مقدار بیشتری میباشد.

 Lap joint Flange یا فلنج لبه دار:

در این فلنج،لایه پایینی وجود ندارد و لوله در سر دیگر جوش لب به لب می شود.فلنج  لبه دار با سیال تماس ندارد.

 Socket weld Flange یا فلنج با جوش محفظه:

این فلنج محفظه ای را شامل میشود که لوله درون آن قرار خواهد گرفت که اگر این فلنج از داخل هم جوشکاری شود، مقاومت در برابر خستگی آن 1.5 برابر و مقومت استاتیکی آن برابر فلنج Slip on می شود.

 Screw Flange یا فلنج رزوه ای:

کارآیی این فلنج ها در فشار های بالا میباشد  که داخل این فلنج ها رزوه کار شده و درون آن لوله می تواند پیچ شود.از مزیتهای این فلنج ها عدم احتیاج آنها به جوشکاری میباشد که در صورت لزوم و فشار های بالا می توان از جوش نیز در آنها استفاده گردد.

 Orifice Flangeیا اریفیس فلنج:

این فلنج در راستای شعاع دارای سوراخ است. این سوراخ ها به منظور اندازه گیری جریان سیال مایع یا گاز،استفاده میگردد.

سایر فلنج ها:

فلنج کلاس 150

فلنج  pn16

فلنج استیل

فلنج فولادی

فروشگاه نمونه فرد آب تامین کننده انواع فلنج ها در سایزهای مختلف و ضخامت های استاندارد آمادگی خود را جهت ارائه خدمات به صنایع مختلف اعلام میدارد.جهت دسترسی به روز ترین قیمت و اطلاعات فنی مربوط به فلنج ها با کارشناسان فروش این شرکت تماس حاصل فرمایید.

WWW.FARDAB.IR

33901228, 33913399, 36611910, 09121453349

دیدگاه خود را بیان کنید

Code Image