شیر آلات صنعتی‌ -شیر چدنی

مقالات,مقالات آب و فاضلاب,مقاله شیر الات,مقاله صنعت,مطالب تخصصی آب,مطلب آب,تاسیسات,آبرسانی

مقالات

مقالات

فرایند تولید شیرآلات

شیر فلکه - پروسه تولید شیرآلات فرآیند تولید شیر آلات

۱۱:۲۲
۱۵ / ۹ / ۱۳۹۵

معرفی شیرهای پروانه ای

از شیر آلات پروانه ای می توان برای کنترل و یا قطع و وصل جریان استفاده نمود. با یک طرح خوب برای دیسک آنها، می توان ظرفیت شیر پروان های را تا حد یک شیر کشویی در حالت کاملا باز افزایش داد.

۱۵:۴۸
۱۵ / ۹ / ۱۳۹۵

کاربرد و عملکرد شیرهای پروانه ای

بر حسب چگونگی آببندی، این شیرها تحت شرایط دما و فشار بسیار وسیعی قابل استفاده می باشند. از این شیرها درزوایای 15 تا 70 درجه برای کنترل مقدار جریان می توان استفاده نمود. به سبب نوع حرکت دیسک در شیرهای پروانه ای و حرکت پاک کنندگی آن، از این شیرها در سامانه های انتقال سیالات کثیف و حاوی ذرات معلق نیز استفاده می شود.

۰۹:۳۷
۱۷ / ۱ / ۱۳۹۶

استفاده و بهره بردای از شیرهای پروانه ای

در هنگام استفاده از شیرهای پروانه ای به عنوان کنترل کننده جریان باید مراقب شرایط بروز کاویتاسیون بود. همچنین اگر هنگام بستن شیر با سرعت زیاد بسته شود، پدیده ضربه قوچ می تواند در سیستم ایجاد گردد.

۱۵:۵۵
۱۵ / ۹ / ۱۳۹۵

معاون علمی و فناوری رییس جمهور:فناوری نوین و کار امد تولید آب

معاون علمی و فناوری رییس جمهور:فناوری نوین و کار امد تولید آب با کیفیت حمایت می شوند.

۱۶:۰۹
۱۵ / ۹ / ۱۳۹۵

انواع لوله ها در آبرسانی

انواع لوله ها در آبرسانی و جمع آوری فاضلاب

۰۹:۳۷
۱۴ / ۹ / ۱۳۹۵

چک ولو چیست؟

چک ولو چیست؟ چک ولو چک ولو دیسکی خرید شیر یکطرفه شر یکطرفه خودکار شیر یکطرفه آب شیر یکطرفه دیسکی شیر یکطرفه فاضلاب شیر یکطرفه گاز شیر یکطرفه ویفری شیریکطرفه سوپاپی لیست قیمت شیر یکطرفه

۱۱:۳۴
۱۵ / ۹ / ۱۳۹۵

شیر کشویی

شیر کشویی ولوهای کشویی ( Gate valve )

۱۱:۲۴
۱۵ / ۹ / ۱۳۹۵

کلاس کاری شیر الات

کلاس کاری شیر الات یک ولو به گونه ای طراحی می گردد تا بتوان یک محدوده فشار داخلی را تحمل نماید.که به این فشار ،فشار تحملی(Pressure Rating) می گویند.برای اینکه یک ولو فشار بالایی را تحمل نماید بایستی دیواره آن از ضخامت کافی برخوردار باشد تا بتواند در هنگام وارد شدن آن فشار متلاشی نگردد.

۰۹:۵۶
۲۵ / ۱۰ / ۱۳۹۶

شیرهای پروانه ای (Butterfly valve)

شیرهای پروانهای جزء یک از شیرهای چرخشی میباشد که به وسیله یک دیسک مدوریا یک پره حول مرکزی ولو برای قطع و وصلکردن وهمچنین برای تنظیم جریان به کارمیرود. این نوع از شیرها حداکثر به میزان 90 درجه می چرخد که دیسک یا پروانه را از حالت کاملا بسته به حالت کاملا باز تغییر وضعیت می دهد.ای نوع شیرها بر روی خطوط انتقال گاز و مایع در فشارهای کم کاربرد دارد. این نوع از شیرها برای فشارهای بالا به دلیل نشتی توصیه نمی شود.یکی از مزایای این نوع از ولوها دو جهته بودن آن ها بوده که از هر دوطرف خود برروی خط لوله می تواند نصب گردد.با پیشترفت های مستمر و روزافزونی که در این ولوها به شمار آمده استفاده از آن ها را افزایش داده ، به طوری که جایگزین مناسبی برای ولوهای دروازه ای می باشد . در شکل زیر یک نمونه ای از شیرهای پروانه ای نشان داده شده است .

۱۰:۵۸
۱۴ / ۹ / ۱۳۹۵
تعداد رکورد : 508