شیر آلات صنعتی‌ -شیر چدنی

مقالات,مقالات آب و فاضلاب,مقاله شیر الات,مقاله صنعت,مطالب تخصصی آب,مطلب آب,تاسیسات,آبرسانی

مقالات

مقالات

تعریف آبیاری و منابع تأمین آب برای آبیاری

مطلب مفید برای شروع یک طرح آبیاری هدف آبیاری : 1 - آب کافی برای ادامه زندگی گیاه. و درخت . 2 - حفاظت از درخت و گیاهان در مقابل تنش‌های ناشی از کم آبی یا بی آبی‌های احتمالی . 3 - خنک کردن خاک و اتمسفر یا هوای اطراف گیاه. 4 - شستن املاح مضر در خاک. 5 - نرم کردن ناحیه قابل شخم خاک

۱۱:۲۷
۱ / ۷ / ۱۳۹۶

کاربرد لوله ها

در سیستم آبیاری سنتی ،کشاورزان همواره با مشکلاتی از قبیل اختلاف در هنگام آبیاری زمینهای زراعی ویا هدر رفتن آب و ‏کمبود آب کشاورزی روبرو بودند . اما امروزه با گسترش تولید و استفاده ازلوله های پلی اتیلن در کشاورزی راه ‏مواجهه با بسیاری از این مشکلات بسته شده است . بطوریکه امروزه استفاده از لوله های پلی اتیلن یکی از ‏بهترین موارد در صنعت کشاورزی و آبیاری می باشد . ‏

۰۰:۰۰
۱۷ / ۴ / ۱۳۹۳

پلاگ ولو چیست؟

Valve يك شـير با حـركت چرخشـي است كه براي باز و بسـته كردن سيـال مورد اسـتفاده قرار مي­گيرد. وجه تسميه اين شير از شكل مجـرابند آن است كه به صـورت يك توپي مي­باشد، گرفته شـده است. ساده ­ترين شكل يك Plug Valve شير هوا و شيربخار مي باشد، بدنه Plug Valve طوري طراحي و ماشينكاري مي ­گردد. كه براي قرار گرفتن توپي بصورت مخروطي و يا استوانه ­اي مناسب باشد. مجرابند اين شيرها يك جسم صلـب است كه داراي يك سـوراخ كه براي عبور جريان تعبيه گرديده مي­باشد. اين سوراخ با زاويه 90 درجه در جهـت طـولي مجرابند قرار مي­گيـرد. در وضعــيت باز بودن شير، محل عبور جريان در شير يا ورودي و خروجي با هم در يك راستا قرار مي­گيرد

۱۱:۴۵
۱۴ / ۱۲ / ۱۳۹۵

Safety Valve (شیر اطمینان، PSV)

شير اطمينان فشار يا PSV يكي از تجهيزات ايمني در صنعت نفت،گاز و پتروشیمی است. كه از قرار گرفتن لوله ها، شيرآلات، مخازن تحت فشار و... در شرايط فشاري بيش از فشار طراحي ممانعت بعمل می آورد. بنابراين انتخاب PSV بسيار مهم بوده و بايد با احتياط كامل و بررسی های مهندسی صورت پذيرد.

۱۵:۴۰
۲۴ / ۹ / ۱۳۹۵

شیرهای پلاگ(Plug Valves)/شیر توپی

شیرهای پلاگ (Plug Valves) همانند شیر توپی برای قطع و وصل جریان ساخته شده اند اما نوع ساخت و نحوه قطع و وصل آن ها با شیرهای توپی متفاوت است.

۲۰:۳۵
۲۲ / ۸ / ۱۳۹۴

تحقیق در مورد شیر آلات

شیر وسیله‌ای معمولاً فلزی است که برای بازوبست، تنظیم و کنترل جریان مایعات یا گازها در لوله‌کشی به کار می رود.

۰۹:۲۳
۱۹ / ۱۲ / ۱۳۹۵

شير يكطرفه بالا رفتني (Lift Check Valve)

اين نوع از شير يكطرفه ها در سيستمهايي كه در آنها از Globe Valve بعنوان يك شيركنترل جريان استفاده مي شود مورد استفاده قرار مي گيرد.

۰۰:۰۰
۳۱ / ۳ / ۱۳۹۳

شیر های صنعتی

شير ها ابزاری هستنئد که در صنعت با توجه به مو قعيت و نحوه عمل آنها مورد استفاده قرار می گيرند. يک شير ايده ال آن است که سيال را با کمترين مقاومت و ايجاد کمترين افت فشار از خود عبور دهد و به بيان ديگر در وقت لازم از عبور سيال به هر صورت از داخل خود جلوگيری کند.

۲۱:۲۰
۲۱ / ۷ / ۱۳۹۴

ریخته گری در قالب های ریژه

تعریف : ریخته گری در قالب های ریژه، بر اساس تعریف روشی است که در آن دو یا چند تکه به منظور قطعه ای مکررا مورد استفاده قرار گیرد و مذاب بر اساس وزن (نیروی ثقل) قالب را پر نماید. در این روش ماهیچه های ساده از فلز ساخته می شود ولی ماهیچه های پیچیده تر از ماسه یا گچ تهیه می گردند. در مواردی که از ماهیچه های ماسه ای یا گچی در قالب ویژه استفاده شود به آن روش نیمه دائمی نیز می گویند.

۱۵:۰۳
۶ / ۲ / ۱۳۹۵

ریخته گری دایکاست

دایکاست یا ریخته‌گری تحت فشار عبارت است از روش تولید قطعه از طریق تزریق فلز مذاب و تحت فشار به درون قالب. روش دایکاست از این نظر که در آن فلز مذاب به درون حفره‌ای به شکل قطعة ریخته شده و پس از سرد شدن قطعة مورد نظر به دست می‌آید، بسیار شبیه ریخته‌گری ریژه است. تنها اختلاف بین این دو روش نحوة پر کردن حفرة قالب است. در قالب ریژه فلز مذاب تحت نیروی وزن خود سیلان پیدا می‌ کند و به درون قالب می‌ رود، حال آنکه در روش دایکاست فلز مذاب تحت فشار و سرعت بیشتری به درون قالب می‌رود. به همین دلیل در دایکاست قطعات با اشکال پیچیده‌ تری را می‌توان تولید کرد. در قالب‌ های دایکاست پس از بسته شدن قالب، مواد مذاب به داخل یک نوع پمپ یا سیستم تزریق (بسته به طرح دستگاه) هدایت می‌ شوند، سپس در حالی که پیستون پمپ، مواد مذاب را با سرعت از طریق سیستم تغذیة قالب به داخل حفره می‌ ‏فرستد، هوای داخل حفره از طریق سوراخ‌های هواکش خارج می‌شود. این پمپ در بعضی از دستگاه‌ها دارای درجه حرارت محیط و در برخی دیگر دارای درجه حرارت مذاب است. معمولاً مقدار مواد مذاب تزریق شده بیش از اندازة مورد نیاز برای پر کردن حفره است تا سرباره‌ گیرها را پر کند و حتی پلیسه ها را در اطراف قطعه به وجود آورد. سپس در مرحلة دوم زمانی که مادة مذاب در حال سرد شدن در داخل حفره است، پمپ همچنان فشار خود را ادامه می‌دهد. در مرحلة سوم قالب باز شده و قطعه به بیرون پرتاب می‌شود. در آخرین مرحله همچنان که قالب باز است داخل حفره قالب تمیز و در صورت نیاز روغنکاری شده و دوباره قالب بسته و آمادة تکرار عملیات قبل می‌شود.

۱۰:۲۶
۴ / ۵ / ۱۳۹۶
تعداد رکورد : 508