شیر آلات صنعتی‌ -شیر چدنی

مقالات,مقالات آب و فاضلاب,مقاله شیر الات,مقاله صنعت,مطالب تخصصی آب,مطلب آب,تاسیسات,آبرسانی

مقالات

مقالات

وظیفه شیرها در خط جریان

شیرها از حیث نحوه باز و بست به دو دسته تقسیم میشوند : 1. Manual 2. Automatic شیرهای Manual وظایف زیر را انجام میدهند : 1- قطع و وصل جریان - on/off 2- کنترل جریان - Throttling or Controlling Flow 3- یکسو کردن جریان - backflow preventing 4- انحراف مسیر جریان - Diverting Flow

۰۰:۰۰
۲۴ / ۷ / ۱۳۹۳

دسته بندی شیرها از لحاظ نحوه باز و بسته شدن مجرابند

دسته بندی شیرها از لحاظ نحوه باز و بسته شدن مجرابند 1-3- شیرهای دستی(Manual Valve) 2-3- شیرهای اتوماتیک (Automatic Valve)

۱۰:۰۸
۲۰ / ۲ / ۱۳۹۵

نیاز یا عدم نیاز به تزریق مواد آب بندی و یا روانکاری شیرها

نیاز یا عدم نیاز شیرها به تزریق مواد آب بندی و یا روانکاری این موضوع بیشتر برای شیرهای سماوری یا Plug Valve مطرح است ولی باید توجه نمود که در شیرهایی مانند Gate , Ball نیز ممکن است این مطلب کاربرد داشته باشد.

۰۰:۰۰
۲۴ / ۷ / ۱۳۹۳

اتصالات چدنی فلنچدار

اتصالات چدنی فلنچدار ، جهت وصل کردن خطوط آبیاری و آبرسانی علی الخصوص در تاسیسات کشاورزی و صنایع آب و فاضلاب مورد استفاده قرار میگیرد.

۲۱:۱۷
۱ / ۱۱ / ۱۳۹۴

فلنج گلودار (فلنج گردندار)

فلنج گردندار براي فشارهاي بالا و دماهاي زير صفر و يا بسيار زياد كاربرد دارد و براي تمام سرويس ها تا كلاس 2500 قابل استفاده است و بطور كلي نصب اين نوع فلنج داراي كم ترين هزينه است و براي مكان هايي كه تنش ضربه اي ، ارتعاشي و برشي زياد است توصيه مي گردد

۰۰:۰۰
۲۱ / ۷ / ۱۳۹۳

فلنج

فلنج فلنج ها یکی از اتصال دهنده های لوله ها ، شیرآلات و دستگاه ها به یکدیگر می باشد. فلنج بصورت قطعه دیسکی شکل بوده که همیشه بصورت جفت به کمک پیچ و مهره دو قطعه را به یکدیگر متصل می سازد و به آسانی باز شده و برای فشارهای کم و بالا مناسب می باشد.

۰۰:۰۰
۲۱ / ۷ / ۱۳۹۳

نحوه انتخاب شير آلات ( ولو )

با پيشرفت صنعت وازدياد مصرف ولو كارخانجات سازنده نيز افزايش يافته وكوشش سازندگان براي مرغوبي جنس وقيمت كم باعث شده است كه ولوهاي بسيار مختلفي همانطور كه ديده شده است طراحي وساخته شود. در نتيجه انتخاب نوع ولو براي كار مخصوص احتياج به مطالعات بيشتري دارد. براي انتخاب ولو معيني براي كار مخصوص عوامل زير را مي بايد در نظر گرفت.

۱۰:۱۰
۱۹ / ۱۲ / ۱۳۹۴

شیر خودکار چیست و اصول نصب شیر خودکار بر روی انواع پمپ

در حالت عادی لوله ای که از کنتور آمده دارای یک فشار معمولی است و مثلا دارای 2 بار فشار میباشد.موقعي که شما پمپ را بر سر راه لوله خود نصب میکنید فشار آب بعد از کنتور بیش از فشار آب قبل از کنتور است.زیرا پمپ های آب فشاری بیش از فشار شهر را براي شما به داخل لوله کشی پمپاژ میکنند.حال اگر پمپ خاموش شود و بین پمپ شما و کنتور شیر خودکاری(شير يكطرفه اي) وجود نداشته باشد تمامی آب پمپاژ شده توسط پمپ شما بدون هیچ مانعی به داخل شبکه لوله کشی باز خواهد گشت .

۰۰:۰۰
۱۳ / ۷ / ۱۳۹۳

بوسترپمپ های آبرسانی و آتش نشانی

بوستر پمپ دور ثابت وظیفه بوسترپمپ ثابت نگه د اشتن فشار لازم برای تامین شبکه مصرف با توجه به الگـوی متغیّـــر مصرف می باشد. از این رو هنگامــی که د ر شبکه، مصرفــــی وجود ند ارد فشــار تغییر نمی کنـد و پمپ های بوستـرپمپ خاموش می باشنــد اما به محض اینکه مصرف فشار د ر شبکـه افـت می کنــد برای جبران این افت، اولین پمپ شروع به کار می کند. اگر این پمــپ قاد ر به تامیـن فشار نباشـد پمپ های د یگر به همین ترتیب وارد مد ار می شوند تا فشار را د ر محد ود ه معینی ثابت نگه د ارند هنگامی که مصرف کـم یا متوقف می شود پمپ ها نیز به ترتیـب از مد ار خارج می شونـد. بنابرایــن پمپ های بوسترپمپ با توجه بــه الگوی مصــرف به مد ار وارد یا خارج می شوند. د ر ارتباط با صرفه جويي د ر مصرف انرژی (مصرف برق) اقد امات موثری د ر طراحی بوستر پمپهـای این شرکت انجام گردیده است.

۲۰:۲۲
۲۱ / ۹ / ۱۳۹۴

بوستر پمپ

بوستر پمپ چیست ؟بوستر پمپ به دستگاهی اطلاق میشود که دویا چند پمپ به صورت موازی به یکدیگر متصل شده باشند تا بتواند دبی و هد مورد نظر را با کمترین انرژی وبالاترین راندمان تامین نمایند وظیفه بوستر پمپ ثابت نگه داشتن فشار لازم برای تامین شبکه مصرف با توجه به الگوی متغیر مصرف میباشد از این رو هنگامی که در شبکه مصرفی وجود ندارد فشار تغییر نمیکند و پمپهای بوستر پمپ خاموش میباشند اما به محض اینکه مصرف فشار در شبکه افت میکند برای جبران این افت اولین پمپ شروع بکار میکند اگر این پمپ قادر به تامین فشار نباشد پمپهای دیگر به همین ترتیب وارد مدار میشوند تا فشار را درمحدوده معینی ثابت نگه دارند هنگامی که مصرف کم یامتوقف میشود پمپ نیز به ترتیب از مدار خارج میشوند کلا پمپهای بوستر پمپ با توجه به الگوی مصرف وارد یا خارج میشوند موارد

۰۰:۰۰
۶ / ۶ / ۱۳۹۳
تعداد رکورد : 508