شیر آلات صنعتی‌ -شیر چدنی

مقالات,مقالات آب و فاضلاب,مقاله شیر الات,مقاله صنعت,مطالب تخصصی آب,مطلب آب,تاسیسات,آبرسانی

مقالات

مقالات

شیر یکطرفه دریچه ای

وظیفه شیر یکطرفه دریچه ای ممانعت از برگشت سیال است و کاربرد آن قابل استفاده در کلیه تاسیسات آب و فاضلاب ، آبرسانی از جمله آب آشامیدنی ، سیالات غیر خورنده تا دمای ۸۰درجه سانتی گراد و دیگر مصارف مشابه صنعتی.

۰۰:۰۰
۱۶ / ۸ / ۱۳۹۳

اصطلاحات بین‌المللی بازرگانی اینکوترمز (Incoterms)

اینکوترمز یک کلمه مرکب است که از ترکیب سه کلمه انگلیسیInternational Commercial Terms به معنی اصطلاحات بین‌المللی بازرگانی تشکیل شده است و به صورت گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. این اصطلاحات برای تفکیک هزینه‌ها و مسئولیت ها بین فروشنده و خریدار استفاده می‌شوند. اینکوترمز به مسائل مرتبط با حمل کالا از فروشنده به خریدار پاسخ می‌دهد. مسائلی شامل حمل کالاها، ترخیص کالاها، واردات و صادرات کالاها، اینکه چه کسی مسئول پرداخت می‌باشد و اینکه ریسک جابجایی و انتقال کالا در مراحل مختلف حمل بر عهده چه کسی می‌باشد. اصطلاحات مختلف اینکوترمز معمولاً با ذکر مکان های جغرافیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد نه عناوین مرتبط با جابجایی. اینکوترمز توسط اطاق بازرگانی بین‌المللی Internationa Chamber Of Commerce تهیه و تدوین شده است.

۰۰:۰۰
۱۱ / ۸ / ۱۳۹۳

شیرهای کشویی – تحت استاندارد

شیر کشویی،شیر فلکه کشویی، دروازه ای، گیت و ....،همه نامهایی هستند که برای نامگذاری پر مصرف ترین محصول در دنیای شیرهای صنعتی به کار می روند.فلکه یا فلکه کشویی بیشتر به این خاطر به آنها اطلاق می شود که باز و بست کردن این شیرها به کمک عضوی گرد و شبیه فرمان است که در بالاترین قسمت این محصولات نصب می گردد.

۰۰:۰۰
۱۰ / ۸ / ۱۳۹۳

اتصلات دنده ای و سوکتی:

اتصلات دنده ای و سوکتی

۰۰:۰۰
۱۰ / ۸ / ۱۳۹۳

باتر فلای ولو ( شیر پروانه ای )

شیر پروانه ای یا Butterfly Valve شیر پروانه ای شیری مناسب برای کنترل مسیر سیال می باشد یعنی می توان شیر را نیمه یا به مقدار دلخواه دیگری باز کرد. دیسک در این ولو حول محور خود که یک سر آن به استم و سر دیگر آن در نشیمنگاه است، می چرخد. این شیر از لحاظ ظاهر و ساخت به شیر توپی شباهات زیادی دارد و تفاوت آنها را می توان در شکل دیسک هایشان مشاهده کرد. یکی از مزایای این شیر مناسب تر بودن قیمت آن بخاطر وزن کمتر آن نسبت به سایر شیر هاست.

۱۴:۳۸
۳ / ۴ / ۱۳۹۶

شیرهای پلاگ ولو

شیرهای استوانه ای یا همان شیرهای پلاگ ولو از قدیمی ترین شیرهای جهان به شمار می آیند که همچنان از آنها استفاده می شود و شبیه شیرهای توپی می باشند.این نوع شیرها در سرویس های آب، گاز و بخار و همچنین در لوله کشی گاز طبیعی می باشند.

۰۰:۰۰
۵ / ۸ / ۱۳۹۳

ریخته‌گری تحت فشار

ریخته‌گری تحت فشار یا دایکاست (به انگلیسی: Die casting) نوعی ریخته‌گری است که مواد مذاب تحت فشار به داخل قالب تزریق می‌شود. این سیستم بر خلاف روش‌های دیگر ریخته‌گری که مذاب تحت نیروی وزن خود به داخل قالب می‌رود و امکان تولید قطعات با استحکم بالا را می‌دهد. ریخته‌گری تحت فشار کوتاه‌ترین راه تولید یک محصول از فلز می‌باشد.

۰۰:۰۰
۵ / ۸ / ۱۳۹۳

جایگاه اقتصاد آب

با توجه به بحران های خشکسالی در چند ساله اخیر، اهمیت عرضه تقاضا و نگهداری آب برای کلیه دست اندرکاران روشن گردیده است ولی تا رسیدن به سر منزل مقصود فاضله بسیار است.شبکه آب و فاضلاب کشور هر سال به ده هزار کیلومتر بازسازی نیاز دارد و همچنین ۲۷ هزار کیلومتر شبکه فاضلاب در حال از بین رفتن است که نیاز به تعمیر و نگهداری دارد.

۰۰:۰۰
۵ / ۸ / ۱۳۹۳

بررسی اهمیت راهبردی منابع آب در اقتصاد ایران با استفاده از الگوی تعادل عمومی

بررسی اهمیت راهبردی منابع آب در اقتصاد ایران با استفاده از الگوی تعادل عمومی یوسفی یوسفی; خلیلیان خلیلیان; بلالی بلالی

۱۳:۱۸
۱۵ / ۱۰ / ۱۳۹۵

مفهوم اب مجازي و نقش آن د رمديريت منابع اب و اقتصاد جهاني

اب مجازي اب جاسازي شده در محصولات است و به آب مورد نياز براي توليد آن محصول مربوط مي شود باتامين آب مجازي مي توان تقاضا براي اب را درمناطق خشك و نيمه خشك پايين نگه داشت اصطلاح اب مجازي بيانگر مقدار ابي است كه براي توليد مواد غذايي يا كالاهاي تجاري به مصرف مي رسد اگراين مواد غذايي يا كالاها به يك منطقه خشك صادر شود. نويسند‌گان: [ زهرا عبداللهي ] - دانشجوي كارشناسي ارشد ابخيزداري [ غلامرضا زهتابيان ] - استاد دانشگاه تهران [ حسن خسروي ] - دانشجوي دكتري مديريت بيابان [ مينا جعفري ] - دانشجوي كارشناسي ارشد ابخيزداري

۱۳:۳۱
۱۷ / ۹ / ۱۳۹۴
تعداد رکورد : 508