شیر آلات صنعتی‌ -شیر چدنی

مقالات,مقالات آب و فاضلاب,مقاله شیر الات,مقاله صنعت,مطالب تخصصی آب,مطلب آب,تاسیسات,آبرسانی

مقالات

مقالات

شیر فلکه کشویی زبانه لاستیکی (Gate valve)

شير فلکه كشوئي زبانه لاستیکی ویژگی ارتجاعی زبانه تضمين كننده آب بندي 100% تا فشار مورد نظر (10 و 16 بار) مي باشد.برای باز و بسته نمودن در تاسیسات وخطوط انتقال آب آشامیدنی به کار برده می شود و علاوه بر این ،در جهت کاهش فشار مورد استفاده قرار می‌گیرد.عدم رسوبگيري و عمر كاري بسيار طولاني از مهمترين مزاياي اين شير مي باشد.

۰۰:۰۰
۱۵ / ۱۲ / ۱۳۹۳

اتصالات (Fitting) فرد آب

اتصالات (Fitting) فرد آب: اتصالات انواع مختلفی دارد که هر یک در سیستم لوله کشی، مربوط به کار خاصی است.

۰۰:۰۰
۲۲ / ۱۱ / ۱۳۹۳

فلنج ها (Flanges)

فلنج ها نوعی از اتصال دهنده های خط به شیرآلات یا تجهیزات دیگر، یا به منظور کور کردن و بستن خط، هستند.صفحاتی دایروی شکل هستند که اطراف آن چند سوراخ به منظور پیچ کردن تعبیه شده است. ضخامت و تعداد سوراخ ها با توجه به استانداردها تعیین می شود.

۰۰:۰۰
۲۲ / ۱۱ / ۱۳۹۳

استاندارد فلنج

مطابق استاندارد، مشخصات فلنج كه شامل موارد ذیل می باشد باید بر روی فلنج حك گردد: 1- نام تجاری تولید كننده فلنج 2- سایز اسمی لوله(قطر خارجی لوله كه فلنج به آن جوش داده خواهد شد) 3- مقدار فشار قابل تحمل توسط فلنج (به آن كلاس فلنج هم گفته می شود) 4- شكل سطح فلنج(شكل سطح فلنج مهمترین قسمت تشكیل دهنده یك فلنج می باشد) 5- سوراخها(گاهی بعنوان ضخامت دیواره نیز بیان می گردد) 6- مواد تشكیل دهنده فلنج(مطابق استاندارد ASTM این عدد بیان كننده مشخصات مواد خام مورد استفاده برای تهیه فلنج می باشد). 7- شماره یا كد مربوط به عملیات حرارتی صورت گرفته بر روی فلنج.

۰۰:۰۰
۲۲ / ۱۱ / ۱۳۹۳

تعریف و کاربرد آبیاری قطره ای

آبياري قطره اي يا موضعي به روش هاي گوناگوني از آبياري تحت فشار اطلاق مي شود که در آنها آب مستقيماً در محدوده کوچکي در نزديکي گياهان منفرد توسط قطره چکان ها يا پاشنده هايي که در امتداد يک خط توزيع آب مستقر شده اند، پخش مي شود. در هر باغ ميوه يا تاکستان به ازاي هر درخت يک يا چند وسيله پخش آب وجود دارد . براي گياهان رديفي (مثل گل کلم، کاهو، فلفل، پنبه) و گياهان زراعي (يونجه، حبوبات) ابزار پخش آب به اندازه کافي نزديک گياه مستقر مي شود تا نيروي کاپيلاري خاک آب را براي محدوده ريشه هر گياه فراهم آورد. استفاده از قطره چکان براي گياهان زراعي که در تمام سطح مزرعه پخش مي شوند به سبب مشکلات موجود در مرطوب نمودن تمام سطح مزرعه و قيمت پايين اين محصولات، معمول نيست. در واقع در سيستم آبياري قطره اي، آب در نزديکي منطقه توسعه ريشه گياه به زمين داده مي شود تا مساحت و عمق کوچکي از سطح خاک خيس شود. اين سيستم در ابتدا براي وضعيتي مانند باغ هاي ميوه که در آن ها فاصله درختان زياد است طراحي شد. پس از آن که آبياري قطره اي موفقيت خود را در مورد درختان ميوه به اثبات رساند، در زراعت هاي رديفي نيز به کار گرفته شد.

۱۱:۳۱
۱۴ / ۱۲ / ۱۳۹۵

شیر سوزنی

يك شير سوزني(Needle Valve) از قسمتهاي مختلفي تشكيل شده كه مهمترين اين قسـمتها ، سوزن آن مي باشد كه در انتهاي ميله اصلي شير (Stem) قرار گرفته شده است که اين سوزن همانند يك ديسك عمل مي كند. اين شيرها كمتر بصورت يك قطعه مجزا در يك سيستم مورد استفاده قرار مي گيرند و عموماً بعنوان قطعه هايي در يك مجموعه ديگر استفاده مي شوند. شیرهای سوزنی با اين تفاوت كه بجاي صفحه ديسك داراي يك قسمت به شکل مخروطي بلند شبيه به يك سوزن در انتهاي ميله اصلي شير قرار دارد.يك شير سوزني جهت تنظيم دقيق ميزان جريان عبوري سيال مورد استفاده قرار مي گيرد. از موارد كاربرد اين قبيل شيرها مي توان به كنترل كننده هاي فشار پمپها اشاره نمود و همچنين بعنوان قسمتي از اجزاي سيستمهاي كنترل احتراق اتوماتيك و درست در جائيكه تنظيم جريان از اهميت ويژه اي برخوردار مي باشد ، اشاره نمود. جهت جلوگيري از بروز صدمات ناشي از موج خروشان ( Surge) ناگهاني در خطوط و صدمه ديدن Gauge ها از اين نوع شيرها استفاده مي كنند

۰۰:۰۰
۱۹ / ۱۰ / ۱۳۹۳

شير سوزنی برای تنظیم جریان

شير سوزنی برای تنظیم میزان جریان آب در خطوط انتقال و توزیع طراحی شده است. تنظیم دبی توسط حرکت و جابجایی يک پيستون در امتداد راستای جریان آب، بوسیله يک شفت ويک بازوی لنگ عمل مینماید.این پیستون در مرکز بدنه شیر و در یک محفظه با شکل خاص و ویژه ای هدایت می شود که از ایجاد سر وصدا ناهنجار و صدمات و لطمات ناشی از پدیده کاویتاسیون جلوگیری می کند.

۰۰:۰۰
۱۹ / ۱۰ / ۱۳۹۳

شیر دیافراگمی Diaphragm Valve

بند آوری شبیه به دیافراگم دارد و با بالا و پایین رفتن مسیر جریان را باز و بسته می کند.باز و بسته کردن شیر هم به صورت دستی ممکن است هم خودکار.اساسا به عنوان شیر های قطع جریان به کار می روند اما در طراحی های جدیدتر به منظور تنظیم جریان نیز به کار می روند. معمولا در مواردی کاربرد دارند که سیال یک ماده خورنده و یا حاوی ذرات معلق باشد زیرا در این نوع شیر سیال با قطعات مکانیکی شیر تماس ندارد.

۲۱:۲۱
۲۱ / ۷ / ۱۳۹۴

شیر GATE

مهمترين موارد استفاده از اين شيرها در مايعات ويسكوز (چسبنده همانند گريسهاي سبك، روغنهاي سنگين و ساير سيالات غير قابل اشتعال ميباشد. مجرابند اين شير وقتيکه بطور كامل باز می‌شود، از مسير عبور جريان حذف می‌شود. اين خاصيت باعث از بين رفتن هرگونه مقاومتی در شير هنگامی که باز است می‌گردد.

۰۰:۰۰
۱۸ / ۱۰ / ۱۳۹۳

انتخاب شیرآلات صنعتی

فرایندی است تا حدی تجربی و تا حدی دانش محور و تا حدی نیز سعی و خطا همراه است.پارامترهای بسیار زیادی در این انتخاب موثرند

۰۰:۰۰
۱۸ / ۱۰ / ۱۳۹۳
تعداد رکورد : 508