شیر آلات صنعتی‌ -شیر چدنی

مقالات,مقالات آب و فاضلاب,مقاله شیر الات,مقاله صنعت,مطالب تخصصی آب,مطلب آب,تاسیسات,آبرسانی

مقالات

مقالات

دریچه کشوییslice Gate

دریچه کشویی یکی از تجهیزات بسیار ارزشمند در تصفیه خانه های آب و فاضلاب ، دریچه های کشویی می باشد. دریچه های کشویی یکی از ساده ترین تجهیزات کنترل میزان جریان ورودی و خروجی در تصفیه خانه های آب و فاضلاب می باشد. از انواع دریچه های کشویی بر اساس نوع کارکرد در بخش های مختلف ، سد ها ، مخازن و دریاچه های پرورش ماهی، بند ها ، برکه ها و تصفیه خانه ها استفاده می گردد.

۱۴:۲۹
۲۳ / ۱ / ۱۳۹۵

انواع شیرآلات صنعتی

انواع شیرآلات صنعتی در سايزها، فشارها و آلياژهاي مختلف

۱۱:۳۸
۱۵ / ۳ / ۱۳۹۴

شیر خودکار(شير يكطرفه)

شير يكطرفه و اصول نصب آن بر روی انواع پمپ

۱۱:۴۳
۱۵ / ۳ / ۱۳۹۴

شیر صنعتی

شیر صنعتی وسیله‌ای است که برای قطع و وصل جریان سیال‌ها درخط لوله‌ها و شبکه‌های لوله‌کشی و محیط‌های صنعتی به کار می‌رود.

۰۰:۴۴
۹ / ۶ / ۱۳۹۴

آبرسانی ۵ هزار ساله در ایران

مطالعات باستان‌شناسی در پشت سد سیمره،جایی که تعداد بی‌شماری محوطه ‌های باستانی بر اثر آبگیری سد سیمره در حال غرق شدن هستند، دوباره آغاز شده‌است.

۱۲:۰۱
۱۵ / ۳ / ۱۳۹۴

چک ولو

در این نمونه جریان سیال با فشار به درون چک ولو راه می یابد و نهایتا ، فشار جریان به زیر بندآور وارد آمده و بندآور را بلند میکند.

۲۲:۲۹
۱۲ / ۳ / ۱۳۹۴

شیر فلکه سوزنی بخار

شیر فلکه سوزنی بخار یا شیر سوپاپی در صنعت برای کنترل جریان استفاده می شوند . این شیر ها معمولا دارای فلکه جهت باز و بسته شدن می باشند . در شیر فلکه سوزنی بخار دریچه به صورت یک دیسک شبیه به بشقاب بوده از این جهت به انها شیر بشقابی نیز می گویند . متناسب بودن تعداد دور دسته شیر با حجم مجرای خروجی مایع کار تنظیم مقدار جریان را با دست آسان می سازد .

۲۲:۳۸
۱۲ / ۳ / ۱۳۹۴

شیر سوزنی Globe valve

شیر سوزنی در دو نوع صنعتی و ابزار دقیق ساخته می شود

۲۲:۴۲
۱۲ / ۳ / ۱۳۹۴

توسعه پایدار بخش آب کشور

توسعه پایدار بخش آب کشور مفهوم توسعه پایدار از اوایل دهه ۹۰ میلادی در مجامع بین‌المللی مطرح شد و ریشه توجه به آن ناشی از مخاطره‌های زیست‌محیطی بود که بر اثر توسعه یک‌جانبه تکنولوژیک یا فن‌گرایانه و صرفاً اقتصادی در جهان به‌ وجود آمد، درباره آب هم باید چنین نگرشی داشت.

۰۰:۰۰
۳ / ۱ / ۱۳۹۴

آب و توسعه پایدار به عنوان شعار روز جهانی آب در سال 2015 انتخاب شد

سازمان ملل متحد بر اساس روال سال های گذشته 22 مارس 2015 میلادی برابر با روز جهانی آب را به شعار "آب و توسعه پایدار" مزین کرده است.روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران ، سازمان ملل متحد که همکاری نزدیکی با کشورهای عضو و سایر ذینفعان مربوطه دارد، به طور جامع امسال توجه خود را به آب و توسعه پایدار، معطوف داشته است. این گزارش حاکی است که روز جهانی آب اولین بار در سال 1992، در بیست و یکمین دستور جلسه کنفرانس (محیط زیست و توسعه سازمان ملل UNCED) در شهر ریودوژانیرو برزیل رسما مطرح شد.

۰۰:۰۰
۱۶ / ۱۲ / ۱۳۹۳
تعداد رکورد : 508