شیر آلات صنعتی‌ -شیر چدنی

مقالات,مقالات آب و فاضلاب,مقاله شیر الات,مقاله صنعت,مطالب تخصصی آب,مطلب آب,تاسیسات,آبرسانی

مقالات

مقالات

دریچه بازدید در لوله کشی فاضلاب ساختمان

دریچه ای است که در موقع گرفتگی سیفون، لوله ها، زانویی ها و غیره، برای رفع گرفتگی و تمیزکردن بدون نیاز به شکافتن ساختمان مورد استفاده قرار میگیرد.

۱۰:۵۲
۲۷ / ۸ / ۱۳۹۶

دریچه بازدید در سیستم فاضلاب (Clean Out)

دریچه بازدید در سیستم فاضلاب (Clean Out) دریچه ای است که در موقع گرفتگی سیفون، لوله ها، زانویی ها و غیره، برای رفع گرفتگی و تمیزکردن بدون نیاز به شکافتن ساختمان مورد استفاده قرار میگیرد. در هر سیستم فاضلاب باید تعداد کافی دریچه بازدید در پایین ترین نقطه هر لوله فاضلاب قائم، در سر زانو سه راهه ها موقع اتصال یک لوله فرعی به لوله اصلی دیگر، در هر تغییر مسیر و بالاخره در لوله اصلی فاضلاب ساختمان که از دیوار خارجی عبور می کند نصب نمود.

۱۲:۵۹
۲۴ / ۷ / ۱۳۹۵

اتصالات جوشی گازی درزدار و مانیسمان

این اتصالات جوشی درزدار از لوله درزدار درست می شود که اتصالات جوشی درزدار مصارف مختلفی دارد.اتصالات جوشی درزدار را جهت ساخت نرده وهرکجا که بخواهند جوش بدهند واصلی نرین قسمت ان جهت مصارف گازی استفاده می شود و این اتصالات را فقط برای گاز کشی روکار استفاده می کنند اتصالات جوشی درز مخفی یا اتصالات جوشی بدون درز و بازهم به ان فروش اتصالات جوشی مانیسمان هم می گویند.مصارف اتصالات جوشی رده 40 جهت مصارف گاز های فشار قوی ومصارف سیال های روغن فشار دار استفاده می شود.اتصالات جوشی رده 40 از اتصالات جوشی رده 20 سنگین تر می باشد.

۰۹:۴۵
۲۸ / ۹ / ۱۳۹۴

لوله PVC

لوله های فاضلاب PVC از نوع خشک در دو نوع فشار ضعیف به رنگ خاکستری و متمایل به آبی و فشار قوی به رنگ خاکستری روشن تولید می شوند . کاربرد لوله های PVC فشار ضعیف در لوله کشی تهویه آب باران و اتصال برای آب باران بالکنها و لوله های اتصالی توالتها است اما کاربرد لوله های PVC فشار قوی در سیستمهای فاضلاب ساختمان به عنوان لوله های عمودی و جمع آوری کننده و لوله تخلیه اصلی فاضلاب است . نکته :‌ اتصال لوله های PVC بر حسب نوع لوله و اتصالات به روشهای مختلف انجام می شود که نوع اتصال چسبی متداولتر است . نکته : اتصال حداقل به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به هیچ وجه نبایستی حرکت داده شود تا سفت گردد .

۱۷:۲۶
۲۱ / ۸ / ۱۳۹۴

لوله پنج لایه

در تاسیسات لوله کی ساختمان خوردگی و رسوب در لوله های فلزی خسارات و مشکلاتی را بوجود می آورد . برای حل این مشکل تا کنون تلاشهای زیادی صورت گرفته است .استفاده ازآلیاژهای مختلف با پوشش گوناگون از راه حل هایی است که تا کنون برای افزایش مقاومت فلز در برابر خوردگی به کار رفته است بی آنکه هیچ یک پاسخی قطعی به مشکل بدهند .

۰۰:۰۶
۵ / ۴ / ۱۳۹۴

انواع لوله

لوله ها را می توان به انواع مختلف از نظر جنس ، کاربرد و نحوه اتصالات دسته بندی نمود .لوله هایی که در سیستم آبرسانی و فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرد به شرح ذیل می باشد

۱۰:۴۳
۱۰ / ۱۱ / ۱۳۹۶

اتصالات و لوله در تاسیسات

لوله ها را می توان به انواع مختلف از نظر جنس ، کاربرد و نحوه اتصالات دسته بندی نمود. لوله هایی که در سیستم آبرسانی و فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرد.

۲۳:۵۴
۴ / ۴ / ۱۳۹۴

انواع لوله چدنی

جنس این لوله ها از چدن ریخته گری است و بر حسب نوع کاربرد آنها انواع و مقدار آلیاژ ، شکل و طول لوله ،‌نوع اتصالات آنها با هم متفاوت هستندو اغلب در سیستم لوله کشی فاضلاب استفاده می شوند . لوله های چدنی که در سیستم لوله کشی فاضلاب به کار می رود : سرتوپی (یک سرتوپی – دو سرتوپی) دو سر تخت

۲۳:۵۷
۴ / ۴ / ۱۳۹۴

انواع اتصالات

در لوله کشی آب سرد و گرم مصرفی برای اتصال لوله ها به یکدیگر ، تغییر جهت دادن لوله ، انشعاب گیری و یا تبدیل قطر لوله از قطعاتی استفاده می نمایند که آنها را اتصالات یا وصاله می نامند .

۲۳:۵۸
۴ / ۴ / ۱۳۹۴

چک ولو

چک ولوها توسط جریان سیال در خطها و لاینها عمل می کنند.فشار سیال عبوری از درون لاین باعث بازشدن گردیده و هرگونه برگشت سیال باعث بسته شدن ولو خواهد شد.چک ولوها برای جلوگیری از بازگشت سیال در یک سیستم پایپینگ در نظر گرفته می شوند

۱۵:۱۵
۴ / ۸ / ۱۳۹۵
تعداد رکورد : 508