شیر آلات صنعتی‌ -شیر چدنی

مقالات,مقالات آب و فاضلاب,مقاله شیر الات,مقاله صنعت,مطالب تخصصی آب,مطلب آب,تاسیسات,آبرسانی

مقالات

مقالات

تبدیل ابعاد و سایز لوله ها

تبدیل ابعاد و سایز لوله ها

۱۰:۲۷
۴ / ۴ / ۱۳۹۶

آب بندی ولوها

در بیشتر ولوها از بعضی از انواع آب بندها برای جلوگیری ازنشتی فضای بین محور و کلاهک استفاده می شود.آب بندها ‏معمولا از مواد الیافی یا دیگر ترکیبات آنها نظیر تفلون تهیه می شوند.فرمهای یک آب بند بین قطعات داخلی یک ولو و ‏خارج از آن،محلی که محور در داخل بدنه قرار گرفته است.‏

۱۲:۱۲
۱۸ / ۶ / ۱۳۹۴

ولو (‏Valve‏)‏

ولو یک وسیله مکانیکی می باشد که برای کنترل جریان سیال و فشار در یک سیستم یا ‏فرآیند مورد استفاد قرار میگیرد.‏

۱۵:۳۰
۱۹ / ۱ / ۱۳۹۶

شیر یک طرفه Check Valve

شیر یکطرفه گونه ای از شیرهای صنعتی است که در آن سیال(گاز یا مایع) تنها می تواند در یک جهت حرکت کند و در صورت برگشت سیال، مسیر حرکت مسدود می شود.این شیرها در تجهیزات مختلف صنعتی مانند پمپ ها، جک های هیدرولیک، تجهیزات نیروگاهی و صنایع شیمیایی کاربرد دارد.

۱۸:۳۲
۲۶ / ۸ / ۱۳۹۴

شیرفلکه کشویی زبانه لاستیکی فرد آب

شیر فلکه کشویی (Gate valve-شیر دروازه ای زبانه لاستیکی ) به منظور باز و بسته کردن و کاهش فشار در تاسیسات وخطوط انتقال آب آشامیدنی به کار برده می شود.شير فلکه كشوئي زبانه لاستیکی بدلیل ویژگی ارتجاعی بودن زبانه،تضمين كننده آب بندي 100% تا فشار مورد نظر (10 تا 16 بار) خواهد بود.عمر كاري محصول بسيار بلند مدت و جلوگیری از رسوبگيري از مهمترين مزاياي اين محصول مي باشد.

۱۵:۵۲
۶ / ۶ / ۱۳۹۴

تصفیه فاضلاب چیست؟

گندزدا یی فاضلاب هنگام بیرون آمدن از تصفیه خانه (پساب ) ، فرایندی است اجباری و باید در هر حالتی که تصفیه ‏خانه طرح شده باشد اجرا گردد.در صورتی که تمام تاسیسات یک تصفیه خانه به درستی کار کنند ، می توان در ‏مرحله ی دوم تصفیه آلودگی فاضلاب را 90 تا 96 درصد کاهش داد واین کاهش آلودگی برای برقراری ظوابط لازم ‏جهت دفع فاضلاب به منبع های طبیعی آب حفظ بهداشت و پاک نگه داشتن محیط زیست کافی است.

۰۹:۵۲
۵ / ۶ / ۱۳۹۴

فلنج Flange

فلنج ها از اتصالات لوله‌ها، شیر آلات ، پمپها ودستگاهها به یکدیگر می‌باشند.آب بندی بین دو فلنج توسط واشرها، لای(Gasket) که در بین آنها قرار داده خواهد شد،انجام میگیرد.جنس فلنج ها از پلی اتیلن،استیل، فولاد وآلیاژهای آن،چدن،ویا سایر مواد ساخته می‌شود.

۲۰:۴۱
۳۰ / ۵ / ۱۳۹۴

مهره ماسوره Carbon Steel Union

به دو صورت مهره ماسوره جوشی فولادی و مهره ماسوره دنده ای فولادی تولید و در صنایع آب ، گاز ، بخار ، هوا و صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.مهره ماسوره جهت اتصال آسان و قابل بازشدن لوله های فولادی مورد استفاده قرار می گیرد.

۰۹:۵۳
۵ / ۶ / ۱۳۹۴

شیر کشویی زبانه لاستیکی (شیر گیت ولو)‏

از خصوصیات اين شير ميتوان به كم بودن افت فشار در طول آن اشاره نمود و همچنین شیر ‏کشویی زبانه لاستیکی بيشتر در محل هايي به كار مي رود كه بخواهند جريان سيال را به طور ‏كامل بسته يا باز نمايند.به همين دليل در سر راه لوله هاي با طول زياد از اين شيرها استفاده ميشود.

۲۰:۱۴
۲۱ / ۹ / ۱۳۹۴

‎ ‎باترفلای ولو(شیر پروانه ای)

باترفلای ولو با دیسک استیل ممکن است از بدنه فولاد یا بدنه چدن و یا استنلیس استیل ساخته شود‎.‎باترفلای ولو از ‏اجزای مختلفی تشکیل شده که یکی از اجزای آن دیسک این شیر می باشد. دیسک شیر پروانه ای اهرمی می تواند از ‏جنس کروم ، استیل و یا …. باشد که براساس نوع کاربرد ، ساخته می شود‎ .‎

۱۰:۴۱
۷ / ۱۰ / ۱۳۹۴
تعداد رکورد : 508