شیر آلات صنعتی‌ -شیر چدنی

مقالات,مقالات آب و فاضلاب,مقاله شیر الات,مقاله صنعت,مطالب تخصصی آب,مطلب آب,تاسیسات,آبرسانی

مقالات

مقالات

(ولدولت ، ساکولت و تردولت) Weldolet, Sockolet & Therdolet

ولدولت ، ساکولت و تردولت) Weldolet, Sockolet & Therdolet

۱۰:۴۹
۱۳ / ۱۰ / ۱۳۹۶

نظافت و نگهداری از شیرآلات در خانه

نظافت و نگهداری از شیرآلات در خانه

۱۰:۵۷
۱۳ / ۱۰ / ۱۳۹۶

آبیاری تحت فشار چیست ؟

بطور كلي به هر روش آبياري كه درآن آب با فشاري بيش از يك اتمسفر ( فشار نسبي ) در سطح اراضي بوسيله لوله توزيع شود آبياري تحت فشار گفته مي شود . در يك نوع تقسيم بندي ساده ، روشهاي آبياري به دو نوع آبياري ثقلي و آبياري تحت فشار تقسيم خواهد شد .آبياري تحت فشار نيز به دو نوع آبياري باراني و آبياري قطره اي قابل تفكيك است. الف ـ آبياري باراني : آبياري باراني روشي است كه آب با فشاري بيش از يك اتمسفر در درون لوله هايي جريان پيدا كرده ودرروي گياه به صورت باران توسط نازلهايي كه به آب پاش معروفند پاشيده مي شود. آبياري باراني يكي از روشهاي نوين آبياري در جهان به شمار مي رود كه استفاده از آن در 40 سال اخير بيشتر متداول شده است . بطور كلي مي توان گفت كه آبياري باراني از زماني كه لوله هاي سبك با اتصالات سريع و آسان به بازار عرضه شد ، توسعه يافته است . در اين روش آب با سرعتي مساوي و يا كمتر از نفوذ پذيري خاك ، به صورت باران بر سطح زمين پخش مي شود تا خاك فرصت نفوذ پيدا كند . چنانچه شدت بارش بيش از سرعت نفوذ باشد در سطح مزرعه رواناب ايجاد شده و راندمان آبياري كم خواهد شد . به طور كلي آبياري به روش باراني رادر اغلب شرايط مانند مناطق شيبدار ، خاكهاي سبك ، سنگين و شرايطي كه آبياري به طريق ثقلي امكان پذير نيست ، مي توان اجرا نمود .

۱۱:۱۴
۱۳ / ۱۰ / ۱۳۹۶

علائم اختصاری نقشه کشی تاسیسات و نقشه های جزییات

علائم اختصاری نقشه کشی تاسیسات و نقشه های جزییات

۱۱:۰۱
۲۵ / ۱۰ / ۱۳۹۶

شیر حوضچه برداشت

شیر حوضچه برداشت

۱۰:۳۱
۲۰ / ۹ / ۱۳۹۶

چدن نشکن (Ductile Cast Iron)

چدن نشکن (Ductile Cast Iron)

۱۳:۵۰
۱۹ / ۹ / ۱۳۹۶

طبقه‌ بندی شیرآلات

طبقه‌ بندی شیرآلات

۱۳:۵۱
۱۹ / ۹ / ۱۳۹۶

علت گرد و دوار بودن دریچه های منهول چیست؟

علت گرد و دوار بودن دریچه های منهول چیست؟

۱۶:۲۴
۱۵ / ۸ / ۱۳۹۶

کاربرد شیرهای تخلیه هوا

براي عملكرد مناسب يك سامانه آبرساني، شيرهاي هوا براي تخليه هواي درون لوله ها هنگام پر كردن آن ها از آب ،تخليه لوله ها از آب و در هنگام بهره برداري شبكه ضروري است . هواي محبوس شده در لوله مشكلات زيادي از نقطه نظر هيدروليكي فراهم مي آورد. هوا از نقاط مرتفع خط لوله بايد تخليه شود تا از تشكيل پديده مانع هوا جلوگيري شود . براي تخليه هواي درون لوله ها از شير تخليه هوا استفاده مي شود.

۱۴:۰۲
۲۹ / ۶ / ۱۳۹۶

اتصالات پلی اتیلن

خطوط لوله پلی اتیلن در پروژه‌ها‌ی مختلف نیاز به اتصالات پلی اتیلن دارند که این اتصالات با توجه به نوع پروژه متفاوت خواهند بود. لوله‌های پلی اتیلن در بخش‌های فاضلاب،آب‌رسانی،سیستم‌های آتشنشانی،کاورینک کابل و اتصالات لوله پلی اتیلن گاز کاربرد دارد.که اتصالات پلی اتیلن آن نیز با در نظر گرفتن کاربردهای آن متفاوت خواهد بود.اتصالات الکتروفیوژن جهت پروژه‌های گازرسانی و اتصالات پیچی جهت پروژه‌های آب‌رسانی تا فشار 10 اتمسفر استفاده می‌شود.

۱۱:۱۸
۲۸ / ۶ / ۱۳۹۶
تعداد رکورد : 508