شیر آلات صنعتی‌ -شیر چدنی

مقالات,مقالات آب و فاضلاب,مقاله شیر الات,مقاله صنعت,مطالب تخصصی آب,مطلب آب,تاسیسات,آبرسانی

مقالات

مقالات

طبقه بندی شیرهای یکطرفه Check Valve

طبقه بندی شیرهای یکطرفه Check Valve

۲۰:۰۵
۴ / ۷ / ۱۳۹۴

شیر یکطرفه کشویی

شیرهای یکطرفه کشویی ازنظر ساختار شبیه شیرهای کروی بوده و تنها تفاوت آن با کروی ، آن است که دیسک این ولو ها بر خلاف ولوهای کروی ، به صورت اتوماتیک عمل کرده و نیازی به اپراتور یا محرک ندارد .دهانه های ورودی و خروجی در این ولوها به وسیله یک توپی به شکل مخروط از یکدیگر جدا شده که این توپی بر روی یک نشیمنگاه فلزی قرار گرفته است. البته در برخی ولوهای یکطرفه، این توپی به وسیله یک فنر بر روی نشیمنگاهش قرار گرفته شده است.

۱۱:۰۱
۲۶ / ۸ / ۱۳۹۵

شیر یک طرفه کشویی از نوع پیستونی(Piston type lift check valve)

شیر یک طرفه کشویی از نوع پیستونی(Piston type lift check valve)

۰۲:۳۹
۲۳ / ۹ / ۱۳۹۴

شیر یکطرفه کشویی از نوع ساچمه ای (Ball Type Lift check valve)

در آن به جای دیسک از گوی(ساچمه) استفاده گردیده است و پوشش بیرونی این ساچمه از جنس لاستیک بوده و به صورت نرمال بر روی نشیمنگاهش که در قسمت ورودی ولو می باشد قرار گرفته است.

۱۳:۳۲
۱۶ / ۱۰ / ۱۳۹۶

شیرهای یکطرفه نوسانی مفصل دار(Swing check valve)

شیرهای یکطرفه نوسانی از یک دیسک که قطر آن دقیقا به اندازه قطر لاین بوده تشکیل گردیده اند .این دیسک همواره در مسی عبور جریان به صورت معلق می باشد.هنگامی که جهت جریان و مسیر آن به سمت جلو باشد،آن گاه فشار حاصله از نیروی سیال باعث می گردد تا دیسک حول لولای خود به سمت بالا حرکت کرده و در این حالت اجازه می دهد تا ولو باز شود.

۲۲:۳۶
۱۵ / ۸ / ۱۳۹۴

شیرهای یکطرفه دیسکی(Disk check valve)

دیسک آن ها دریک صفحه با زاویه 90 درجه با مسیر عبور سیال حرکت می کنند. از حرکت دیسک بواسطه وجود فنر که در درون یک نگهدارنده قرار گرفته، ممانعت به عمل می آید.بدنه آن ها نیز به گونه ای طراحی گردیده که این قطعات به آسانی و به صورت یکپارچه و متحدالمرکز در داخل آن مونتاژمی گردند.در مواردی که نیاز به آب بندی صفر مدنظر باشد می توان از یک نشیمنگاه نرم که عمدتا از جنس قطعات الاستومری می باشند استفاده می گردد.

۲۱:۲۷
۴ / ۷ / ۱۳۹۴

شیر خودکار پلیمری

شیر خودکار از جنس پلی‌استال کوپلیمر است که دارای عمر طولانی است.این محصول طبق استاندارد سازمان جهاد کشاورزی تولید می‌گردد که با طراحی ویژه دارای افت فشار ناچیز و استاندارد است.شیر خودکار پلیمری شرکت در سیستم‌های آبیاری بارانی کلاسیک استفاده می‌شود.شیر خودکار در شرایط بد جوی و سخت‌کاری، دارای عملکرد قابل اعتماد میباشد.

۱۳:۳۳
۱۸ / ۷ / ۱۳۹۵

شير هوا تک محفظه دو روزنه اهرم دار

اين نوع شيرهوا براي فشارهاي كاري كم تا متوسط توصيه شده و مورد استفاده قرار می گیرند. - شناور شير از نوع اهرم دار بوده و نيروهاي لازم براي باز و بسته كردن شير توسط اهرم چند برابر مي شوند و امكان گير كردن شير در هيچ شرايطي وجود ندارد. - جهت جلوگيري از آسيب ديدن شناور در اثر تلاطم يا برخورد اجسام خارجي ، در ورودي شير صفحه محافظي تعبيه شده است. جهت جلوگيري از دستكاري شير توسط افراد غير متخصص در پاي كار كليه پيچهاي اتصال از نوع آلن در نظر گرفته شده اند تا به راحتي قابل باز كردن نباشند. و نيز براي جلوگيري از ورود اجسام خارجي به داخل شير، شير داراي محافظ توري مي باشد.

۲۲:۲۱
۲۸ / ۶ / ۱۳۹۴

اتصالات پلی اتیلن

فروشگاه نمونه فرد آب،یکی از مراکز فعال در زمینه فروش لوله و اتصالات پلی اتیلن و لوله پلی پروپیلن می باشد.

۲۲:۳۴
۲۸ / ۶ / ۱۳۹۴

اتصالات پلی پروپیلن ( سفید/سبز)

لوله و اتصالات سفید و سبز لوله و اتصالات سبز یا pprc نیوب سنتر که بر اساس استانداردهای DIN 8078، DIN 8077، TSEN ISO 15874 از مواد خام PP-R (پلی پروپیلن رندوم کوپلیمر) تهیه می شود بدلایلی مانند سبکی وزن، صاف و صیقلی بودن سطح داخلی، عدم رسوب و جرم گرفتگی، عدم زنگ زدگی و خورندگی آهک، بهداشتی بودن و راحتی نصب، جایگزین لوله های گالوانیزه شده و امروزه یک عنصر ضروری در تاسیسات آب گرم و سرد و سیستم حرارتی داخل ساختمانها است. لوله ها و اتصالات سبز یا PPRC نیوب سنتر وابسته به شرکت پارسیان آبراهه که در تاسیسات آب گرم و سرد داخلی استفاده می شود از ماده خام PP-R TYPE-3 (پلی پروپیلن رندوم کوپلیمر) ساخته می شوند. این لوله ها به رنگ لوله سفید و یا سبز وجود دارند و به دلیل خواص منحصر به فرد در آبرسانی سیستم های کوچک پر کاربرد هستند. اتصال لوله های پلی پروپیلن توسط جوش حرارتی موسوم به اتو انجام می گیرد و این عمل با ذوب موضعی سطح خارجی لوله و سطح داخلی اتصال انجام می پذیرد.

۲۲:۴۴
۲۸ / ۶ / ۱۳۹۴
تعداد رکورد : 508