شیر آلات صنعتی‌ -شیر چدنی

مقالات,مقالات آب و فاضلاب,مقاله شیر الات,مقاله صنعت,مطالب تخصصی آب,مطلب آب,تاسیسات,آبرسانی

مقالات

مقالات

همه چیز درباره شیر آلات از نگاه کارشناسان

شیر آلات ابزاری میباشند که در صنایع آب و فاضلاب،نفت و گاز،کشاورزی با توجه به مو ‏قعيت و نحوه عمل آنها مورد استفاده قرار می گيرند. يک شيرفلکه مطلوب آن میباشد که ‏سيال را با کمترين مقاومت و ايجاد کمترين افت فشار از خود عبور دهد و به بيان ديگر در ‏وقت لازم از عبور سيال به هر صورت از داخل خود جلوگيری کند.‏

۱۵:۵۶
۱۷ / ۴ / ۱۳۹۶

تشریح و کاربرد انواع شیر آلات در انواع خطوط جریان

تشریح و کاربرد انواع شیر آلات در انواع خطوط جریان شیرها از حیثهای مختلفی قابل طبقه بندی هستند که در این مقاله قصد داریم علاوه بر بیان این طبقه بندی ها به ذکر چند مثال و نیز مزایا و معایب آنها بپردازیم. ۱- از لحاظ حرکت مجرابند (Obdurate) : 1-1- حرکت خطی (Linear) 1-2- حرکت دورانی (Rotary)

۱۱:۵۰
۵ / ۶ / ۱۳۹۶

شیر خودکار یک طرفه بین فلنجی/لولایی

شیر خودکار یک طرفه بین فلنجی/لولایی به علت فشرده و کوچک بودن مناسب جهت سیستم هایی که با کمبود فضا مواجه هستند،مورد استفاده قرار میگیرند.

۱۳:۲۸
۷ / ۱۲ / ۱۳۹۵

کاربرد شیر فلکه کشویی چدنی

شیر فلکه کشویی برای تمامی گازهای خنثی تا دمای 70 درجه سانتی گراد مورد استفاده قرار می گیرند و همچنین در جهت سیالاتی چون آب خام ، آب آشامیدنی ، فاضلاب ، روغن ، و هوای فشرده استفاده خواهند شد.

۱۱:۰۴
۱۹ / ۹ / ۱۳۹۴

موارد کاربرد شیرفلکه صنعتی درصنعت

شیر فلکه های صنعتی برای گستره کاربرد و محدوده وسیعی از سیالات می توانند مورد استفاده قرار گیرند و در هنگام بسته شدن آن آببندی خوبی خواهند داشت.از مهمترین موارد استفاده این گونه شیرفلکه های صنعتی در سیالات و مایعات ویسکوز (چسبنده) مانند گریسهای سبک، روغنهای سنگین و دیگر سیالات غیر قابل اشتعال می باشد.

۱۵:۳۵
۳ / ۴ / ۱۳۹۶

تعريف لوله كشي (توزیع آب و دفع فاضلاب)

تعريف لوله كشي (توزیع آب و دفع فاضلاب) كليه لوله كشي ها دستگاه ها و وسايل بهداشتي شبكه هاي توزيع آب و دفع فاضلاب ساختمان را لوله كشي مي‌نامند.لوله ها اتصالات و شير فلكه ها روي هم رفته سيستم لوله كشي را تشكيل مي دهند.

۱۰:۱۷
۸ / ۸ / ۱۳۹۵

اتصالات لوله (Weldolet, Sockolet, Threadolet )

اتصالات لوله شامل موارد ولدولت(Weldolet)، ساکولت(Sockolet) یا ساکولت و تردولت (Threadolet) میباشند که برای انشعاب گیری از یک لوله(header) که به صورت معمول بزرگتر میباشد،استفاده می گردد.

۱۰:۱۰
۱۳ / ۱۰ / ۱۳۹۶

کاربرد شیر یکطرفه چیست؟

از شیر یکطرفه معمولا بعد از کنتور آب، قبل از آب گرم کن روی خط تغذیه آب سرد و مواردی شبیه این ها مورد استفاده قرار میگیرد.

۱۰:۱۳
۱۳ / ۱۰ / ۱۳۹۶

انواع شیر آلات و دسته بندی انواع مسایل خط لوله

در مکانیک سیالات دو نوع اتلاف انرژی برای لوله‌ها در نظر می‌گیریم: افت بر اثر تغییر قطر لوله‌ها و انواع اتصالات (Minor Loss) و دیگری افت بر اثر اصطکاک در لوله‌ها (Major loss).

۱۰:۱۵
۴ / ۴ / ۱۳۹۶

تبدیل کردن سایزهای میلیمتر و اینچ اتصالات چدنی،شیرآلات و لوله ها

در ذیل سایزهای متناظر اتصالات و شیرآلات چدنی و فولادی میلیمتری ( متریک ) با اتصالات اینچی معرفی می شوند تا در انتخاب و خرید و اتصال آنها آسودگی و اطمینان بیشتری برای مصرف کنندگان و مشتریان عزیز باشد.

۱۸:۳۴
۱ / ۸ / ۱۳۹۴
تعداد رکورد : 508