شیر آلات صنعتی‌ -شیر چدنی

مقالات,مقالات آب و فاضلاب,مقاله شیر الات,مقاله صنعت,مطالب تخصصی آب,مطلب آب,تاسیسات,آبرسانی

مقالات

مقالات

کلاس‌های فشار کاری در شیر آلات صنعتی (ولو)

کلاس‌های فشار کاری در شیر آلات(ولو) طراحی یک ولو به گونه ای می باشد تا بتواند یک محدوده فشار داخلی را تحمل کرده و این مشخصه آنها را نرخ فشار تحملی می‌گویند. اگر شیر آلات باید فشار بالایی را تحمل کنند،لازمست تا دیواره آن از ضخامت کافی برخوردار باشد تا بتواند در حین وارد شدن آن فشار متلاشی نگردد. نرخ فشار متاثر از دمای سرویس فرایند بوده، به گونه‌ای که اگر دمای فرایند بالاتر برود آنگاه فشار کمتری متوجه بدنه ولو می‌گردد.این کلاس‌ها در مورد ولوهاییست که به صورت رزوه‌ای NPT، فلنجی، جوش ساکتی و جوش لب به لب می‌باشند، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۱۵:۴۷
۱۷ / ۷ / ۱۳۹۷

ﻟﻮﻟﻪﻫﺎی ﭼﺪﻥ ﻧﺸﮑﻦ در خطوط آب و فاضلاب

ﻟﻮﻟﻪﻫﺎی ﭼﺪﻥ ﻧﺸﮑﻦ در خطوط آب و فاضلاب

۱۳:۲۴
۹ / ۵ / ۱۳۹۷

روانکاری قسمت های مختلف شیر آلات

روانکاری قسمت های مختلف شیر آلات

۱۰:۵۵
۱۶ / ۱۱ / ۱۳۹۶

بال ولو Ball valve

Valve ها شـيرهاي هسـتند كه برای قـطع و وصـل کردن جریان از يك قطـعه توپي شكل براي متوقف كردن و راه اندازي دبي سيال استفاده مي شود.با چرخش ساقه شير به سمت موقعيت بازشدن توپي می چرخد و سوراخي كه در وسط آن تعبيه شده است در مسير ورود و خروج سيال قرار مي گيرد و در نتيجه سيال از شير عبور مي كند. شير توپي از نوع شيرهای ضربه اي ناميده مي شود و محصولاتی هستند که با حركت چرخشي کار می کنند و در آنها از یک دیسک کروی چرخان برای کنترل جریان عبوری استفاده می‌شود.اين دیسکها براي باز و بسته كردن جريان مورد استفاده قرار مي گيرد که توان تحمل فشار تا حدود ۱۰۰۰ بار را دار می باشد.

۱۵:۲۹
۴ / ۱۱ / ۱۳۹۶

جدول تبدیل بین واحدهای فشار در سیستم انگلیسی و سیستم SI

جدول تبدیل بین واحدهای فشار در سیستم انگلیسی و سیستم SI

۱۲:۴۵
۱۲ / ۱۲ / ۱۳۹۷

آبياری بارانی

آبياری بارانی

۱۰:۵۷
۲۵ / ۱۰ / ۱۳۹۶

مشخصات شیر فلکه سوزنی

خصوصیات شیر فلکه سوزنی خصوصیات و ساختار شیر فلکه سوزنی این شیر فلکه از یک قطعه سوزنی شکل که به وسیله رزوه‌های طراحی شده ساخته شده است که بر روی آن حرکت کرده و جریان سیال را کنترل می‌کند. تفاوت شیر فلکه سوزنی این است که بجاي صفحه ديسك داراي يك قسمت به شکل مخروطي بلند شبيه به يك سوزن در انتهای ميله اصلي شير قرار دارد. قسمت مخروطی شکل در شیر فلکه سوزنی باعث می شود كه سطح نشستن در اين شيركمتر از Globe Valve باشد. شیر فلکه سوزنی در ساختار شبيه به Globe Valve است.شیر فلکه سوزنی ،از شیرهای صنعتی می باشندکه کاربرد و استفاده از شیر فلکه سوزنی بیشتر در مسیرهایی است که کار کنترل دبی را انجام می دهند. یکی از قسمتهای مهم شیر فلکه سوزنی،سوزن آن مي باشد كه در انتهای ميله اصلي شير قرار دارد،این سوزن در شیر عمل یک دیسک را انجام می دهد.این شیر فلکه ها اکثرا برای جلو گیری از بروز صدمات ناشی از موج خروشان ناگهاني در خطوط و صدمه ديدن استفاده می شوند،زیرا این شیر ها کمتر بصورت مجزا در یک سیستم بکار برده می شوند.

۱۱:۵۶
۲۵ / ۱۰ / ۱۳۹۶

باترفلای ولو BUTTERFLY VALVE

باترفلای ولو BUTTERFLY VALVE

۱۵:۲۰
۲۵ / ۱۰ / ۱۳۹۶

چرا درب سوراخ های فاضلاب معمولا دایره شکل است؟

چرا درب سوراخ های فاضلاب معمولا دایره شکل است؟

۱۰:۰۹
۱۸ / ۱۰ / ۱۳۹۶

شیر یکطرفه چیست؟

گروهی از شیرهای یکطرفه به شیر یکطرفه سوپاپی معروف می باشنددر این محصول،جریان سیال با فشار به درون شیر یکطرفه راه یافته و فشار جریان به زیر بندآور وارد آمده و بندآور را بلند خواهد کرد.مکانیزم این محصول باعث باز شدن مسیر عبور جریان می شود.برای بسته شدن شیر یکطرفه ، بندآور بعلت نیروی جریان برگشتی و وزن ناشی از خود بر روی نشیمنگاه نشسته و جریان را مسدود خواهد کرد.نوع دیگری از شیرهای یکطرفه شیر یکرفه دریچه ای است .در شیر یکطرفه دریچه ای بندآور به شکل یک صفحه دیسک مانند ، ساخته شده و با حرکت شبه آونگی که دارد مسیرجریان را باز یا مسدود میکند . درواقع این دیسک درون شیر، به لولایی خارج از نشیمنگاه متصل است که در سهولت حرکت بندآور نقش آفرینی می کند.

۱۰:۳۷
۱۸ / ۱۰ / ۱۳۹۶
تعداد رکورد : 508