اتصالات "O- let"

اتصالات "O- let"

اتصالات "O- let"

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳  ۰ نظر   ۵۳۴ بازدید

اتصالات "O- let"

اتصالات "O- let" :

راه دیگر ایجاد انشعاب روی لوله و مخازن با استفاده از اتصالات "O–Let" می باشد.این اتصال برای استفاده روی لوله های جوشكاری شده 3 اینچ و به بالا طراحی شده است. برجستگی اصلی اتصال O–let طراحی مبتنی بر توسعه آن است كه نیاز به هر گونه تقویت انشعاب را مرتفع می سازد. این اتصال در چند شكل ساخته می شود كه عبارتند از:

Weld–O–let:

بهترین توصیف برای این وسیله یك Donut به شكل طاق است. هدف آن ساخت خروجی انشعاب خود اتكا روی شاخه اصلی بزرگتر است. نوع متداول آن دارای شكل زینی برای چفت شدن با شاخه اصلی است. خروجی آن دارای سرپخ خورده است كه اجازه جوشكاری انتها را بدهد. این اتصالات رنج وسیعی از سایز ها و مواد سازنده را شامل می شوند. نحوه گفتن سایز به طور عادی، سایز شاخه های اصلی ضرب در سایز انشعاب است (مثال: 4 WOL X24).

جالب است بدانید كه اكثر اتصالات O–let به شكلی ساخته شده اند كه رنجی از سایزهای Header را می پوشاند.این بدان معنی است كه4 WOL X 24 همچنین روی همه سایز های 24 تا 36 چفت خواهد شد.

Thread-O- let:

تنها تفاوت با نوع قبل در این است كه خروجی آن موجدار است تا به لوله دیگر متصل شود. خروجی های این نوع به طور عادی محدود به سایزهای كوچكتری (مانند 2 اینچ و كمتر) می باشند.

Sock–o–let:

تفاوت این نوع با انواع قبلی در این است كه انتهای خروجی آن پیچی است تا با اتصالات با جوش پیچی و لوله ها چفت شود. این نوع نیز محدود به سایزهای كوچكتر می باشد.

Latrolet:

اتصالی با جوش روی انشعاب است كه در 450 درجه به شاخه ی اصلی اتصال یافته است. اتصال زاویه ای گاهی در سیستم با فشار بالا مورد نیاز است. Latrolet ممكن است همراه با خروجی butt–weld، خروجی threaded و یا socket–weld سفارش داده شود.

Elbow-o- let:

برای چفت شدن پشت Elbow از نوع دور بلند 900ساخته شده است. ممكن است همراه با موارد نامبرده در مورد قبل سفارش داده شود

Nip–O–Let:

اتصالی است كه دارای پایه تقویت كننده ای برای اتصال شاخه اصلی است و دارای لوله كوچك اضافه ای با ته خروجی مسطح یا از نوع Threaded می باشد. در رنجی از سایز موجود می باشد با این حال محدود به سایز های كوچكتر است.معمولا برای مواردزیر آب بعنوان منفذ و یا اتصال Pressure Gage استفاده می شود.

Flange–O–Let:

خیلی شبیه قبلی است و فقط ته خروجی آن Flanged است. موارد كاربرد آن مانند مورد بالا است.

دیدگاه خود را بیان کنید

Code Image